Näyttely: “Ceramics and its Dimensions: Shaping the Future” esillä Berliinissä

Aalto-yliopiston muotoilun laitoksen kuratoima keramiikkanäyttely kiertää Eurooppaa.
Työpajan mallikokoelma

“Ceramics and its Dimensions: Shaping the Future” -näyttely tarkastelee keramiikan tulevaisuutta uusien tekniikoiden sekä materiaalin uudelleenajattelun kautta. Näyttelyssä on töitä Aallon opiskelijoilta sekä tutkimus- ja opetushenkilökunnalta. Aalto-yliopiston muotoilun laitoksen kuratoima ja tuottama näyttely avautuu tammikuun lopussa jo viidettä kertaa, tällä kertaa Berliinin Bröhan-Museossa.

Kevään ajan Berliinissä nähtävä näyttely on osa eurooppalaista “Ceramics and its Dimensions”
-projektia, joka tutkii eurooppalaista keramiikkaa, sen menneisyyttä ja tulevaisuutta sekä uusia näkymiä. Näyttely on toteutettu yhteistyössä kolmen eurooppalaisen yliopiston kanssa: Ulster-yliopiston (Pohjois-Irlanti), Kunsthochschule Berlin Weissenseen (Saksa), sekä Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering - KADK:in (Tanska).

“Ceramics and its Dimensions: Shaping the Future” -projekti käynnistyi kokeellisella työpajalla keväällä 2016. Näyttely nähtiin Fiskarsissa loppuvuodesta 2016 ja se on sittemmin kiertänyt Saksassa, Pohjois-Irlannissa ja Iso-Britanniassa. Berliinin jälkeen se siirtyy Ljubljanaan ja lopulta Prahaan loppuvuodesta 2018.

Projektia vetää professori Maarit Mäkelä Aalto-yliopiston muotoilun laitokselta. Eurooppalaista “Ceramics and its Dimensions” -projektia koordinoi Porzellanikon -posliinimuseo Selbistä, Saksasta, ja siihen kuuluu kahdeksantoista laitosta yhteensä yhdestätoista maasta. Projektia on osin rahoittanut Euroopan unionin Luova Eurooppa -ohjelma.

Aika: 30.1.-22.4.2018

Paikka: Bröhan-Museum

Lisätietoa:

Tutkimusassistentti Minerva Juolahti, Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu, p.040 7700 655, minerva.juolahti(at)aalto.fi

Näyttelyn blogi: futureceramics.aalto.fi

Facebook: www.facebook.com/ShapingTheFutureCeramics/

Instagram: @shapingthefutureceramics

Twitter: @CaiD_Future

www.broehan-museum.de

Min-Kyu Paek
Nimitykset Julkaistu:

Min-Kyu Paek on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian tekniikan ja metallurgian laitokselle.
Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.