"Murroksen pyörteissä – liiketoiminnan tulevaisuus" kansainvälisen opiskelijakonferenssin teemana

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu isännöi CEMS Nordic Forumia 17.–20.4.
CEMS Nordic Forum on kansainvälinen korkean tason opiskelijakonferenssi.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on maailman johtavien kauppakorkeakoulujen ja suuryritysten muodostamaan CEMS-yhteisön (the Global Alliance in Management Education) jäsen. Kauppakorkeakoulun 18-henkinen opiskelijatiimi puheenjohtajansa Juho W. Mengesin johdolla järjestää nelipäiväisen CEMS Nordic Forum -opiskelijakonferenssin 17.–20.4., jonka tämän vuoden teemana on Driving Disruption – Envisioning the Future of Businesses.

Konferenssin ohjelmassa on inspiroivia taitoseminaareja ja -työpajoja, verkostoitumista ja vapaa-ajan ohjelmaa. Konferenssi on suurin vuotuinen CEMS-uratapahtuma Pohjoismaissa. Siihen pääsee osallistumaan hakemusten perusteella valitut yhteensä noin sata erittäin motivoitunutta ja tasokasta opiskelijaa niin Aalto-yliopistosta kuin verkoston muista yliopistoista.

Konferenssiin osallistuu yritysedustajia seuraavista yrityksistä: Daimler, DHL Consulting, EY, Hilti, zeb, AlphaSights, Deloitte, E.ON Inhouse Consulting, L'Oréal, Société Générale, Unilever, Zalando, AB InBev, KONE ja Universum.

”Nordic Forum on loistava esimerkki siitä, miten ja mistä "CEMS-spirit" rakentuu”, sanoo Rita Järventie-Thesleff, Aalto CEMS Academic Director. ”Takana on järjestävän porukan miltei vuoden mittainen, päättäväinen ja kunnianhimoinen työ. Tapahtuma tuo yhteen "cemssareita" eri puolelta maailmaa oppimaan ja keskustelemaan yritysmaailman edustajien kanssa sekä tapaamaan toisiaan. Tilaisuudessa yhdistyy hyöty ja huvi upealla tavalla”, Rita jatkaa ja kiittelee opiskelijoita hyvästä ja ammattimaisesta työstä myös Aallon kauppakorkeakoulun CEMS-ohjelman näkyvyyden hyväksi.

Tapahtuma järjestetään vuorovuosin neljän Pohjoismaiden CEMS-korkeakoulun kesken, jotka ovat Aalto-yliopisto, Copenhagen Business School, NHH – Norwegian School of Economics ja Stockholm School of Economics.

Tunnelmia ensimmäisen illan welcome-tilaisuudesta. Kuvat: Henrik Eikefjord

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.