Miten edistää pakolaistaustaisten pääsyä korkeakoulutukseen?

Conference in Torino for Eucrite

Aalto-yliopisto on mukana Erasmus+ rahoitteisessa EUCRITE (European Centre for Refugee Integration in Higher Education) -projektissa, jonka tavoitteena on edistää pakolaistaustaisten pääsyä tekniikan alan korkeakoulutukseen. Projekti on käynnistynyt syyskuussa 2017 ja se jatkuu lokakuuhun 2019. Projektin jäsenyliopistot ovat  Aallon lisäksi TU Darmstadt (Saksa), INP Grenoble (Ranska), KU Leuven (Belgia), Politecnico di Torino (Italia) ja TU Graz (Itävalta).

Maailmanlaajuisesti pakolaisia on enemmän kuin koskaan ennen. Heistä monet olisivat motivoituneita jatkamaan opintojaan korkeakouluissa, mutta korkeakoulutukseen pääsyn mahdollisuuksia heikentävät useat tekijät. EUCRITE-projekti kehittää ja tarjoaa työkaluja pakolaistaustaisten korkeakoulutuksen tukemiseen.

Projektin toimenpiteiden kohderyhmänä on yliopistohenkilöstö, jolle suunnitellaan ja järjestetään koulutusta pakolaistaustaisten korkeakouluintegraation tukemiseksi. Lisäksi laaditaan vaihtoehtoisia malleja korkeakoulutuksen pääsyn väylistä, jotta korkeakoulutusmahdollisuudet avautuisivat myös heille, joiden aikaisempaa koulutustaustaa ei voida esimerkiksi tarvittavien dokumenttien puuttumisesta johtuen tunnustaa.

Yhteyshenkilöt Aalto-yliopistolla: Katrina Nordström, Milla Vaisto-Oinonen ja Johanna Kaila.

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.