Kuva-aineistot ja kuvatiedonhaku Oppimiskeskuksessa

Aalto-yliopiston Oppimiskeskuksessa toimii uutena palveluna kuva-aineistoihin ja kuvatiedonhakuun erikoistunut Visual Resources Centre.

VRC-tilassa voit käyttää kuvankäsittelyyn ja itsepalveludigitointiin tarkoitettuja työpisteitä ja skannereita. Saat apua etsiessäsi hyvälaatuisia ja luotettavia kuvatiedonlähteitä eri tieteenaloilta ja aiheista, vaikkapa digitaalisesta kulttuuriperinnöstä tiedon visualisointiin. Tarjoamme myös neuvontaa ja koulutusta opiskelussa ja tutkimuksessa tarvittavista kuvatiedonlähteistä ja käyttöoikeuksista. Palvelun kautta löytyy myös kuva-aineistoja Aalto-yliopiston toiminnasta ja historiasta.

VRC-palvelu tukee visuaalisen lukutaidon oppimista Aalto-yliopistossa, eli taitoja löytää, arvioida, käyttää eettisesti ja tuottaa visuaalista mediaa.

Avoinna

• ma-to klo 9-20
  • pe klo 9-18
  • la klo 10-15
  • tietopalvelupäivystäjä on paikalla ma, ke ja to klo 13-16.

Ota yhteyttä osoitteessa [email protected], voit myös varata ajan tietopalvelua tai tiedonhaun  ohjausta varten.

Laitteet ja ohjelmat

• Kaksi iMAC 27" työasemaa
  • Kaksi PC 27" työasemaa
  • Kaksi A4-tasoskanneria, joista toisessa filmipidikkeet diojen ja erikokoisten negatiivien skannaamiseen
  • Adobe Creative Cloud 2017 ohjelmat: Photoshop, InDesign, Illustrator, Bridge, Acrobat, Dreamweaver, Animate, Premiere, After Effects, Fireworks, Lightroom
  • Windows Office 2013 ohjelmat: Word, PowerPoint, Excel, Access

Inside: https://inside.aalto.fi/display/kirjastojatieto/Kuva-aineistot+ja+kuvatiedonhaku+Oppimiskeskuksessa
Into: https://into.aalto.fi/display/filibrary/Kuva-aineistot+ja+kuvatiedonhaku+Oppimiskeskuksessa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.
Opinnot Julkaistu:

Kursseja tohtoriopiskelijoille periodissa V

Periodi V alkaa 22. huhtikuuta ja päättyy 9. kesäkuuta 2024.