Korkeakouluyhteistyö on voimavara Postin uudistumisessa

Posti on uusinut kolmivuotisen partnerisopimuksen Kauppakorkeakoulun kanssa.
Posti on kulkenut Suomessa säännöllisesti jo vuodesta 1638 lähtien. Kuvassa iloisia tämän päivän postilaisia.

Posti täyttää 380 vuotta ja juhlii syntymäpäiviään työn merkeissä. Digitalisaation myötä Posti on pitkän historiansa käännekohdassa. Sähköisen viestinnän lisääntyessä voimakkaasti ja asiakkaiden tarpeiden muuttuessa nopeasti Postin päivittäiseen työhön kuuluvat kasvavassa määrin pakettien ja tavaroiden kuljetukset, monenlaiset logistiikkapalvelut sekä yhä enemmän myös digitaaliset palvelut.

Postissa on meneillään voimakas rakenne- ja kulttuurinmuutos, jossa myös tapa ajatella liiketoimintaa laitetaan uusiksi. Postin toimitusjohtaja Heikki Malinen, joka on myös Kauppakorkeakoulun alumni, haluaakin korostaa korkeakouluyhteistyön merkitystä Postin matkalla kohti uutta.

”Posti on Suomen mikrologistiikan ”verisuonisto” ja haluamme olla helpottamassa asiakkaiden logistista kitkaa arjessa. Korkeakouluyhteistyö on tärkeä voimavara uudistumisessamme. Olemme vuoden aikana solmineet uuden kolmivuotisen kumppanuuden Aalto-yliopiston kanssa. Tavoitteenamme on edistää yhteistyötä muun muassa opiskelijaharjoitteluiden, opinnäytetöiden sekä projektitöiden osalta”, Malinen kertoo.

Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden päällikkö Jonna Söderholm kertoo, että koululla on ollut ilo tehdä Postin kanssa yhteistyötä jo useita vuosia partneriohjelmamme puitteissa. ”Posti on lähtenyt rohkeasti mukaan haastamaan opiskelijoitamme niin ns. real-life casien, opiskelijaprojektien kuin case-kilpailun muodossa, mikä on opiskelijoiden oppimisen kannalta erittäin arvokasta. Posti on myös tukenut opiskelijoitamme osallistumalla aktiivisesti työelämätaitoihin liittyviin koulutuksiin.”

Posti tarvitsee ekonomeja kehittämään toimialaansa

”Minulla oli ilo vierailla Kauppakorkeakoulun alumnien Homecoming Day -tapahtumassa Töölön kampuksella 31.8. Tilaisuuden teemana oli Brave New Work. Postissa tarvitaan uudenlaista osaamista, jossa painottuvat ennen kaikkea asenne ja uteliaisuus työtä kohtaan, viestintätaidot, aito halu ja innostus saada asioita tapahtumaan sekä kansainvälisyys. Logistiikan alueella liikutetaan paljon dataa, joten Postin haasteena on löytää uusia ekonomeja, joilla on myös substanssimielessä kykyä viedä alaa eteenpäin”, Heikki Malinen korostaa.

”Posti on kulkenut Suomessa säännöllisesti jo vuodesta 1638 lähtien. Viestintävälineet ja lähetysten muodot muuttuvat, mutta Posti on edelleen ajankohtainen. Toivon antoisia kohtaamisia Aalto-yliopiston opiskelijoiden ja meidän postilaisten kesken”, Malinen sanoo.

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: