Konemiehentie 1 - Kide-rakennuksen uusi osoite voimaan 1.11.2023

Aiemmin Otakaari 2B:nä tunnetun Kide-rakennuksen uusi osoite on Konemiehentie 1. Myös Sahan osoite muuttuu, uusi osoite on Konemiehentie 3.
An aerial image from early autumn of a new building soon to be finished on campus.
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Espoon Otaniemessä juuri valmistuneen Kide-rakennuksen uudeksi osoitteeksi tulee Konemiehentie 1 (ruotsiksi Maskinbyggarvägen 5). Tämän seurauksena myös naapurissa olevan Sahan osoite muuttuu; sen tuleva osoite on Konemiehentie 3. Muutos tulee voimaan 1.11.2023.

Kide-rakennuksen uusi osoite: Konemiehentie 1
Kide-rakennuksen vanha osoite: Otakaari 2B

Sahan uusi osoite: Konemiehentie 3

Konemiehentien vastakkaisella puolella sijaitsevat Tietotekniikan talo (Konemiehentie 2) sekä Espilä (Konemiehentie 4).

Kide

Kide-rakennus tuo noin 5700 m2 opetus-, tutkimus-, laboratorio- ja toimistotilaa Perustieteiden korkeakoululle ja Sähkötekniikan korkeakoululle. Rakennuksesta on kulku Nanotaloon ja Nanomikroskopiakeskukseen, ja antaa siten lisää mahdollisuuksia myös yhteistyöhön nanoteknologian alalla.

Rakennus täydentää korkeakoulujen tilavalikoimaa ja tuo joustavuutta korkeakoulujen laitosten toimintaan.

Illustration image depicting what Otakaari 2 could look like, people walking and cycling near Otakaari and Maarintie, man with sunglasses looks to the viewer, its sunny and there's an event in the corner of the building

Otakaari 2: Marsio ja Kide

Marsio- ja Kide-rakennusten rakentaminen alkoi helmikuussa 2022, tavoitteena on valmistua vuosien 2023-2024 aikana.

Kampus

Kide – uudisrakennuksen uusi nimi kiteyttää eri tieteenalojen sidoksen

Otakaari 2B –rakennuksen nimikilpailun tuloksena rakennus sai uuden nimen.

A stairway leading down to a sunlight-filled lobby, with two paintings on the concrete walls of the staircase.

Jaettu mielikuvitus ja aaltoilua – Marsion ja Otakaari 2B:n taidekokoelmat teemat esittelevät aaltolaisuutta

Uudisrakennusten taidekokoelmien teemat, taitelijat ja teosluonnokset julkaistiin.

Professor Riikka Puurunen, Professor Patrick Rinke and IT Application Owner Lara Ejtehadian holding sunflowers and diplomas
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aallon avoimen tieteen palkintojuhla toi aaltolaisia yhteen keskustelemaan avoimesta tieteestä

Viime viikolla kokoonnuimme A Gridiin juhlimaan Aallon avoimen tieteen palkinnon 2023 saajia ja keskustelemaan avoimesta tieteestä aaltolaisten kanssa.
Lahjoitus Kierrätyskeskuksen Boksi-lahjoituspisteeseen
Kampus Julkaistu:

Kierrätyskeskuksen Boksi-lahjoituspiste nyt A Blocissa

Boksi sijaitsee kauppakeskus A Blocin 1. kerroksessa R-kioskia vastapäätä ja on käytettävissä keskuksen aukioloaikojen mukaisesti.
Nainen lukemassa tabletilla
Opinnot Julkaistu:

Aalto EE julkaisee Alex-oppimisalustan: Uusi alusta muuttaa elämänlaajuista oppimista

Aalto University Executive Education (Aalto EE) lanseeraa kesäkuussa ensimmäisen version Alex-oppimisalustasta, joka on suunniteltu elämänlaajuiseen oppimiseen ja jatkuvaan ammatilliseen kehittymiseen. Alex tarjoaa yksilöllisiä oppimispolkuja, pieniä osaamiskokonaisuuksia ja ammatillisen kehittymisen ohjelmia, jotka sovittavat taidot yhteen alan tarpeiden kanssa. Alusta, joka kehittyy jatkuvasti uusilla ominaisuuksilla, kuten mobiilisovelluksella ja tekoälyn integroinnilla, asettaa uuden standardin ammatilliselle kehittymiselle Suomessa.
4G-5G-antenneja kampuksella
Kampus Julkaistu:

Valkohattuhakkerit pistävät taitonsa testiin Hack the Networks -tapahtumassa Otaniemessä

Aalto-yliopisto tarjoaa tapahtumaan harvinaislaatuisen 5G-testiverkon ja on mukana järjestämässä yhtä haastetta.