Uutiset

Kiina turbulenssissa – pohdintaa suomalaisyritysten näkymistä Kiinassa

Kiina on vuosia nähty nopean talouskasvun kehtona, jossa pärjätään kiinalaisen toimintaympäristön haasteista huolimatta.

Onko tämä trendi kestävällä pohjalla?

CEMATin tuore keskustelualoite on tarkoitettu herättämään ajatuksia Kiinan tulevaisuudesta ja suomalaisyritysten näkymistä Kiinan turbulentis­sa toimintaympäristössä.

Keskustelualoite julkaistiin FinNode Kiina -vuosiseminaarissa Helsingissä 23.5.2012 ja on luettavissa sähköisesti CEMATin internetsivulta osoitteesta cemat.aalto.fi/publications.

Kosonen, R., Kettunen, E. & Heliste, P. (2012)
Kiina turbulenssissa. Pohdintaa suomalaisyritysten näkymistä Kiinassa

Lisätietoja:
Johtaja, Prof. Riitta Kosonen, [email protected] ja tutkimuspäällikkö Erja Kettunen-Matilainen, [email protected]

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Kemian tekniikan tutkija / Chemical engineering researcher
Yhteistyö Julkaistu:

Metallien jalostuksesta akkujen kierrätykseen – Aalto-yliopiston ja Bolidenin yhteistyö vahvistaa metallurgian huippuosaamista

Metallurgian osaamista tarvitaan nyt kipeästi, kun energiamurros lisää metallien kysyntää ja materiaalien uusiokäyttö vaatii uutta osaamista.
An Cong
Opinnot Julkaistu:

Informaatioverkostojen ohjelmassa opiskeleva An Cong kannustaa naisia tekniikan alalle: ”Tulkaa kampukselle katsomaan, miten mahtavaa täällä on”

Cong harkitsi lukioikäisenä opintoja niin lääketieteellisessä kuin kauppakorkeassa. Abivuonna kypsynyt päätös hakea Aalto-yliopistoon tekniikan alalle osoittautui loistoajatukseksi.
Professor Marko Hinkkanen/ Aalto University/ photo: Anni Hanén
Palkitut, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Professori Marko Hinkkaselle IEEE Fellow -arvo

Professori Hinkkanen saa tunnustusta sähkömoottorikäyttöjen ja verkkosuuntaajien ohjausmenetelmien kehitystyöstä.
Kolme henkilöä Kauppakorkeakoululla
Yliopisto Julkaistu:

Opetusta ja kursseja kehitetään opiskelijoilta saadun palautteen pohjalta

AllWell?-kyselyllä kartoitetaan asioita, joita voidaan kehittää opiskelijoiden opiskelukyvyn parantamiseksi.