Kehitysrahoitushaku käynnistetty elämänlaajuisen oppimisen kehityksen vauhdittamiseksi

Aalto-yliopisto tarjoaa kehitysrahoitusta elämänlaajuisen oppimisen hankkeille kouluissa ja laitoksilla. Jopa 100 000 euron suuruinen rahoitus tarjoaa kouluille ja laitoksille mahdollisuuden toteuttaa innovatiivisia hankkeita, jotka edistävät elämänlaajuisen oppimisen kehitystä ja luovat kestäviä oppimisratkaisuja oppijoiden ja toimialojen tarpeisiin.
People hanging out in the Learning centre of Aalto University

Kehitysrahoituksen tarkoituksena on auttaa Aalto-yliopiston kouluja ja laitoksia kehittämään hankkeita, jotka keskittyvät elämänlaajuiseen oppimiseen. Jokainen kehityshanke voi saada enintään 100 000 euroa yhden vuoden rahoituskaudelle, mikä tarjoaa Aalto-yliopistolle mahdollisuuden toteuttaa innovatiivisia ja vaikuttavia elämänlaajuisen oppimisen aloitteita. Hakukierroksia järjestetään kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Hankkeiden tulisi pyrkiä luomaan uusia työkaluja ja menetelmiä, jotka parantavat elämänlaajuisen oppimisen kehitystä ja tukevat oppimistuotekehitystä. Hankkeiden tulisi pyrkiä kehittämään uusia tuotteita, malleja, työkaluja ja menetelmiä, jotka edistävät elämänlaajuista oppimista ja tuovat toteuttamiskelpoisia oppimistuotteita markkinoille.

'Markkinoilla on tarvetta elämänlaajuiselle oppimiselle uusissa formaateissa. Uudelleenkoulutuksen ja jatkokoulutuksen tarpeet ovat valtavat pelkästään Suomessa. Meidän on tarkasteltava koulutustarjontaamme elämänlaajuisen oppimisen näkökulmasta, jotta voimme nähdä, mikä on hyödyllistä uudelleenkoulutusta ja jatkokoulutusta varten, ja kehitettävä oppimismuotoja, jotka ovat sekä skaalautuvia että vaikuttavia,' sanoo Laura Sivula elämänlaajuisen oppimisen liiketoimintajohtaja.

Tämän hakukierroksen tavoitteena on löytää toteuttamiskelpoisia ja vaikuttavia hankkeita taloudellisesti elinkelpoisten elämänlaajuisen oppimisen tuotteiden kehittämiseksi. Esimerkiksi ideat voivat perustua oman alasi keskeisiin tai nouseviin teemoihin tai suosittuun tutkintosisältöön, jolle on jatkuvan koulutuksen markkinoilla tarvetta.

'Haluamme syventää yhteistyötämme jokaisen Aalto-yliopiston koulun kanssa. Opettajamme ovat keskittyneet laajasti rakentamaan yhteistä ymmärrystä siitä, miten eri alojen ihmiset voivat kokoontua keksimään uusia ja kiehtovia oppimisympäristöjä ja -kokemuksia. Nyt meidän on varmistettava, että elämänlaajuinen oppiminen on helposti saatavilla sekä yksittäisille oppijoille että organisaatioille,' sanoo Tom Lindholm, elämänlaajuisen oppimisen johtaja ja Aalto EE:n toimitusjohtaja.

Rahoituksen hakemiseksi koulujen ja laitosten on toimitettava ehdotuksia, jotka kuvaavat elämänlaajuisen oppimisen projektiehdotusta. Ehdotuksissa tulee yksityiskohtaisesti selvittää, miten hanke tukee elämänlaajuista oppimista ja miten se edistää innovatiivista tuotekehitystä. Tukea on saatavilla koko prosessin ajan, ja ehdotuksia työstetään elämänlaajuisen oppimisen ja kaupallistamisen asiantuntijoiden kanssa ennen niiden rahoitushakemuksen viimeistelyä. Ehdotuksia arvioidaan niiden kaupallisen potentiaalin, vaikuttavuuden, toteutettavuuden ja kestävyyden perusteella.

Elämänlaajuisen oppimisen kehitysrahoitus

Kehitysrahoitusta on saatavilla Aalto-yliopiston koulujen ja laitosten elämänlaajuisen oppimisen projektien ja rekrytointien tukemiseen. Kehitysrahoituksen tarkoituksena on tukea Aalto-yliopiston mahdollisuuksia vastata yksilöiden, organisaatioiden ja yhteiskunnan täydennys- ja uudelleenkoulutustarpeisiin.

Submit your proposal
A hazy person in Väre lobby at Aalto University

Laura Sivula

Liiketoimintajohtaja, Elämänlaajuinen oppiminen

Ella Puoliväli

Päällikkö, Elämänlaajuinen oppiminen

Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.
Olli Ikkala ja Esa Saarinen
Yliopisto Julkaistu:

Olli Ikkala ja Esa Saarinen löysivät barokkimusiikista ja luennoimisesta yhteisen sävelen

Kohdatessaan Olli Ikkala ja Esa Saarinen keskustelivat uruista ja luentojen tunnelmasta.