Uutiset

Kauppakorkeakoulun tiimi voitti yleisöäänestyksen The Economistin case-kilpailussa

Kerrisdale Capital Investment Case Study -kilpailuun osallistui 18 joukkuetta, jotka edustivat 17 eri maata.
Kauppakorkeakoulun voittoisa tiimi nautti ja koki oppineensa kovatasoisesta kilpailusta.

Pääomasijoitus-case-kilpailun tulokset julkaistiin 20.5. ja Kauppakorkeakoulun tiimi, johon kuuluivat rahoituksen ja taloustieteen toisen ja kolmannen vuosikurssin opiskelijat Carolina Kansikas, Antti Niemi ja Oskari Färdig, voitti yleisöäänestyksen. Yleisö pystyi äänestämään suosikkiaan The Economist -lehden verkkosivuilla.

Kerrisdale Capital Managementin pääsijoittaja Sahm Adrangi yhdessä kollegoidensa kanssa valitsi voittajakolmikon. Ensimmäisen sijan ja 15 000 dollaria kovatasoisessa kilpailussa vei Warwick Business Schoolin joukkue, toiseksi tuli School of Economics and Management, University of Porton joukkue (5 000 dollaria) ja kolmanneksi parhaana palkittiin Sprott School of Business, Carleton Universityn joukkue (3 000 dollaria).

Kauppakorkeakoulun joukkue, joka ennusti tehtävässään, että energiayhtiö SolarCity Corporation tulee antamaan kilpailussa periksi ja ajautuu konkurssiin, voitti siis yleisöäänestyksen ja kuittasi tällä ei vain mainetta ja kunniaa, vaan myös 3 000 dollarin palkintosumman.

– Nautimme kilpailusta suuresti ja se oli erittäin opettavainen kokemus. Etenkin palkintosija kruunasi kaiken ja jätti positiivisen tunteen tästä kokonaisuudesta, kertoo Oskari Färdig tiimin tunnelmista.

Kilpailua isännöi The Economist -sanomalehtiryhmän Which MBA? -divisioona ja sitä sponsoroi yksityinen investointipankki Kerrisdale Capital. Tiimit haastettiin ”löytämään nolla” (”Find a Zero”) eli ennustamaan, mikä miljoonan dollarin markkinasijoitusyritys menee konkurssiin vuoteen 2020 mennessä. Tiimien tuli toimittaa kirjallinen analyysi ja 15 minuutin videoesitys, jolla he ratkaisivat case-tehtävän.

Kerrisdale Capital on tunnettu siitä, että se julkaisee korkealaatuisia raportteja väärinymmärretyistä ja ”ylihypetetyistä” yrityksistä korjatakseen väärinymmärryksiä markkinoilla.


Lisätietoa kilpailusta:
www.economist.com/case

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

nuori nainen istuu ostoskärryissä maitopullo kädessään, yllään Anna Isoniemen suunnittelema värikäs mekko
Yhteistyö, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Nuoret muotisuunnittelijat siivittävät nimekkäitä brändejä

Adidas, Fiskars ja Terinit uudistavat brändiään Anna Isoniemen, Maria Korkeilan ja Rolf Ekrothin suunnittelemilla vaatemallistoilla.
Digi- ja väestötietoviraston Aalto Thesis -väki
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Monitieteiset opiskelijatiimit ratkomassa organisaatioiden “häröpalloja” – Esittelyssä Aalto Thesis

Aalto mahdollistaa nyt erilaisille organisaatioille tutkimus- ja kehittämisyhteistyön monialaisen, valmistumisvaiheen opiskelijoista koostuvan tiimin kanssa. Lue, mitä tämä tarkoittaa käytännössä!
Mies- ja naisopiskelija työskentelemässä laitteen ääressä.
Opinnot Julkaistu:

Ennätysmäärä hakijoita kiinnostunut Aalto-yliopiston opinnoista

Maisteriohjelmiin ja englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin hakeneiden määrä kasvoi huikeasti viime vuodesta.
usvainen vuorimaisema, jossa menee gondolihissi
Palkitut, Opinnot Julkaistu:

Luovia konsepteja maata pitkin matkustamiseen

Lentämisen vähentäminen on helppo tapa pienentää henkilökohtaista hiilijalanjälkeä. Opiskelijat esittelivät Matka 2020 -messuilla uusia ratkaisuja, kuinka kannustaa maata pitkin matkustamiseen.