Uutiset

Kauppakorkeakoulun tiimi voitti yleisöäänestyksen The Economistin case-kilpailussa

Kerrisdale Capital Investment Case Study -kilpailuun osallistui 18 joukkuetta, jotka edustivat 17 eri maata.
Kauppakorkeakoulun voittoisa tiimi nautti ja koki oppineensa kovatasoisesta kilpailusta.

Pääomasijoitus-case-kilpailun tulokset julkaistiin 20.5. ja Kauppakorkeakoulun tiimi, johon kuuluivat rahoituksen ja taloustieteen toisen ja kolmannen vuosikurssin opiskelijat Carolina Kansikas, Antti Niemi ja Oskari Färdig, voitti yleisöäänestyksen. Yleisö pystyi äänestämään suosikkiaan The Economist -lehden verkkosivuilla.

Kerrisdale Capital Managementin pääsijoittaja Sahm Adrangi yhdessä kollegoidensa kanssa valitsi voittajakolmikon. Ensimmäisen sijan ja 15 000 dollaria kovatasoisessa kilpailussa vei Warwick Business Schoolin joukkue, toiseksi tuli School of Economics and Management, University of Porton joukkue (5 000 dollaria) ja kolmanneksi parhaana palkittiin Sprott School of Business, Carleton Universityn joukkue (3 000 dollaria).

Kauppakorkeakoulun joukkue, joka ennusti tehtävässään, että energiayhtiö SolarCity Corporation tulee antamaan kilpailussa periksi ja ajautuu konkurssiin, voitti siis yleisöäänestyksen ja kuittasi tällä ei vain mainetta ja kunniaa, vaan myös 3 000 dollarin palkintosumman.

– Nautimme kilpailusta suuresti ja se oli erittäin opettavainen kokemus. Etenkin palkintosija kruunasi kaiken ja jätti positiivisen tunteen tästä kokonaisuudesta, kertoo Oskari Färdig tiimin tunnelmista.

Kilpailua isännöi The Economist -sanomalehtiryhmän Which MBA? -divisioona ja sitä sponsoroi yksityinen investointipankki Kerrisdale Capital. Tiimit haastettiin ”löytämään nolla” (”Find a Zero”) eli ennustamaan, mikä miljoonan dollarin markkinasijoitusyritys menee konkurssiin vuoteen 2020 mennessä. Tiimien tuli toimittaa kirjallinen analyysi ja 15 minuutin videoesitys, jolla he ratkaisivat case-tehtävän.

Kerrisdale Capital on tunnettu siitä, että se julkaisee korkealaatuisia raportteja väärinymmärretyistä ja ”ylihypetetyistä” yrityksistä korjatakseen väärinymmärryksiä markkinoilla.


Lisätietoa kilpailusta:
www.economist.com/case

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Opiskelija Design Factorylla.
Opinnot Julkaistu:

Ennätysmäärä hakemuksia englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin

Aalto-yliopisto sai ohjelmiinsa kaikkiaan 7 362 hakemusta.
@aaltowellbeing on Instagram
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Seuraa meitä Instagramissa: @aaltowellbeing!

Tervetuloa mukaan: @aaltowellbeing. Nähdään Instagramissa!
Opiskelija Reetta Kälvälä, kuva: Markus Toivonen
Opinnot Julkaistu:

Opiskelija Reetta Kälvälä haluaa kehittää parempia syöpähoitoja tekniikan avulla

Bioinformaatioteknologiaa opiskelevan Reetan mielestä yliopisto tuntuu lukiota helpommalta, koska opiskelua voi ajoittaa omien aikataulujen mukaan.
NWB Finland packaging
Opinnot Julkaistu:

Kurssiyhteistyö Aalto-yliopiston VCD-opiskelijoiden kanssa tuo uusia ideoita NWB Finlandiin

Aalto-yliopiston Visual Communication Design -opiskelijat kehittävät ja suunnittelevat NWB Finlandille lähdevesituotteiden pakkaus- ja brändikonsepteja.