Kauppakorkeakoulun tiimi voitti yleisöäänestyksen The Economistin case-kilpailussa

Kerrisdale Capital Investment Case Study -kilpailuun osallistui 18 joukkuetta, jotka edustivat 17 eri maata.
Kauppakorkeakoulun voittoisa tiimi nautti ja koki oppineensa kovatasoisesta kilpailusta.

Pääomasijoitus-case-kilpailun tulokset julkaistiin 20.5. ja Kauppakorkeakoulun tiimi, johon kuuluivat rahoituksen ja taloustieteen toisen ja kolmannen vuosikurssin opiskelijat Carolina Kansikas, Antti Niemi ja Oskari Färdig, voitti yleisöäänestyksen. Yleisö pystyi äänestämään suosikkiaan The Economist -lehden verkkosivuilla.

Kerrisdale Capital Managementin pääsijoittaja Sahm Adrangi yhdessä kollegoidensa kanssa valitsi voittajakolmikon. Ensimmäisen sijan ja 15 000 dollaria kovatasoisessa kilpailussa vei Warwick Business Schoolin joukkue, toiseksi tuli School of Economics and Management, University of Porton joukkue (5 000 dollaria) ja kolmanneksi parhaana palkittiin Sprott School of Business, Carleton Universityn joukkue (3 000 dollaria).

Kauppakorkeakoulun joukkue, joka ennusti tehtävässään, että energiayhtiö SolarCity Corporation tulee antamaan kilpailussa periksi ja ajautuu konkurssiin, voitti siis yleisöäänestyksen ja kuittasi tällä ei vain mainetta ja kunniaa, vaan myös 3 000 dollarin palkintosumman.

– Nautimme kilpailusta suuresti ja se oli erittäin opettavainen kokemus. Etenkin palkintosija kruunasi kaiken ja jätti positiivisen tunteen tästä kokonaisuudesta, kertoo Oskari Färdig tiimin tunnelmista.

Kilpailua isännöi The Economist -sanomalehtiryhmän Which MBA? -divisioona ja sitä sponsoroi yksityinen investointipankki Kerrisdale Capital. Tiimit haastettiin ”löytämään nolla” (”Find a Zero”) eli ennustamaan, mikä miljoonan dollarin markkinasijoitusyritys menee konkurssiin vuoteen 2020 mennessä. Tiimien tuli toimittaa kirjallinen analyysi ja 15 minuutin videoesitys, jolla he ratkaisivat case-tehtävän.

Kerrisdale Capital on tunnettu siitä, että se julkaisee korkealaatuisia raportteja väärinymmärretyistä ja ”ylihypetetyistä” yrityksistä korjatakseen väärinymmärryksiä markkinoilla.

Lisätietoa kilpailusta:
www.economist.com/case

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!