Kauppakorkeakoululle kiitosta arvostetussa AACSB-akkreditoinnissa

Akkreditointi on voimassa jälleen viisi vuotta.
Aalto-yliopiston liput liehuvat salossa. Kuva: Aino Huovio

Akkreditoinnit edellyttävät vaativien kansainvälisten laatukriteerien täyttymistä ja määrätietoista sitoutumista jatkuvaan kehittymiseen. The Association to Advance Collegiate Schools of Business -yhdistyksen AACSB-akkreditointi myönnettiin Kauppakorkeakoululle vuonna 2007 ensimmäisenä Pohjoismaissa. Akkreditoinnin säilyminen arvioidaan aina viiden vuoden välein.

”Akkreditoinnit, kuten AACSB, osoittavat, että kuulumme kauppakorkeakoulujen kansainväliseen parhaimmistoon. Saimme kiitosta muun muassa tosi elämän haasteiden hyödyntämisestä opetuksessa ja tutkimuksemme laadusta”, sanoo Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki.

”Haluan kiittää kauppislaisia ja yhteistyökumppaneitamme siitä tinkimättömästä työstä, jota he tekevät korkeakoulumme eteen kehittämällä ja tekemällä vaikuttavaa opetusta ja tutkimusta. Tällä on myös merkittävä vaikutus yhteiskuntaamme.”

Vuonna 1916 perustettu The Association to Advance Collegiate Schools of Business -yhdistys on maailman johtava kauppatieteellisen alan koulutusta arvioiva organisaatio. Sen myöntämä AACSB-akkreditointi on myönnetty vain vajaalle viidelle prosentille kaikista maailman kauppakorkeakouluista.

Laatua arvioidessaan AACSB kiinnittää huomiota muun muassa akateemisen henkilöstön pätevyyteen, ohjelmien toteutukseen sekä tutkintojen ja ohjelmien oppimistavoitteiden täyttymiseen.

Virallisesti laatuleima myönnetään Kauppakorkeakoululle kesäkuussa AACSB:n vuosittaisen kokouksen yhteydessä BI Norwegian Business Schoolissa Oslossa.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sai ensimmäisenä pohjoismaisena kauppakorkeakouluna ns. triple crown -statuksen eli alansa tärkeimmät kansainväliset laatuakkreditoinnit AACSB, AMBA ja EQUIS jo vuonna 2007.

Lisätietoa AACSB-akkreditoinnista:
www.aacsb.edu/accreditation

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.