Kauppakorkeakoulu jälleen pohjoismaisten korkeakoulujen kärkikaksikossa

Aalto on sijalla 32. Financial Timesin eurooppalaisia kauppakorkeakouluja vertailevassa rankingissa.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sijoittui sijalle 32. Financial Times -lehden julkistamassa European Business School 2015 -rankingissa. Rankingissa listataan 85 parasta eurooppalaista kauppakorkeakoulua. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on toiseksi paras pohjoismainen kauppakorkeakoulu.

Vuosittain tehtävä ranking mittaa muun muassa kauppakorkeakouluista valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Se kartoittaa myös opetuksen kokonaisvaltaista kansainvälisyyttä, kuten opiskelijoiden liikkuvuutta kotimaansa ulkopuolelle opintojen aikana.

Kauppakorkeakoulun alumneilla on ranking-tulosten muodostumisessa tärkeä rooli, sillä kysely lähetään aina kolme vuotta valmistumisen jälkeen.

− Iso kiitos vastausaktiivisuudesta vuonna 2012 korkeakoulustamme valmistuneille. He ovat vastauksillaan nostaneet Kauppakorkeakoulun tälle sijalle, dekaani Ingmar Björkman sanoo.

Aiemmin lokakuussa julkaistussa EMBA-ohjelmia vertailevassa Financial Timesin rankingissa liikkeenjohdolle suunnattu Aalto Executive MBA -ohjelma vahvisti asemaansa. Ohjelma saavutti globaalissa rankingissa sijan 76. parantaen sijoitustaan peräti seitsemällä.

Ranking-tulos on yhteenveto eri rankingien tuloksista. Financial Times European Business School 2015 -ranking julkaistiin 7.12.2015.

Suomalaisista kauppakorkeakouluista listalla on toista kertaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun lisäksi toinenkin, Svenska handelshögskolan eli Hanken sijalla 76.

LisätietojaEuropean Business Schools 2015 Special Report (rankings.ft.com)

Financial Times: Aalto Executive MBA:n sijoitus parani seitsemällä

Apulaisprofessori Viktar Asadchy. Kuva: Aalto-yliopisto / Jaakko Kahilaniemi
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Nuoren tutkijan palkinto Viktar Asadchylle

Tekniikan edistämissäätiö on myöntänyt vuoden 2024 Nuoren tutkijan palkinnon apulaisprofessori Viktar Asadchylle.
Maria Virkkala
Opinnot Julkaistu:

Avoimen yliopiston opiskelijatarina: sivuaineena logistiikka

Haastattelu avoimen yliopiston opinnoista
Tutkijoita Dipolin edustalla lumisessa maisemassa Otaniemessä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Immersiiviset laajennetun todellisuuden kokemukset apuna aineettoman kulttuuriperinnön säilyttämisessä

Aalto-yliopiston taiteen ja median laitos koordinoi Euroopan-laajuista hanketta, jonka tavoitteena on paitsi tallentaa aineetonta kulttuuriperintöä myös hyödyntää sitä yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa. Apuna ovat immersiiviset laajennetun todellisuuden (XR) ympäristöt.
Aalto Wellbeing sosiaalisen median QR-koodi 2024
Kampus Julkaistu:

Seuraa @aaltowellbeing-tiliä Instagramissa

Pysy kärryillä uusimmasta, tutkimukseen pohjautuvasta hyvinvointitiedosta sekä Aalto-yliopiston tapahtumista ja palveluista hyvinvointiin ja inkluusioon liittyen seuraamalla @aaltowellbeing-tiliä ja Aalto Socialin Wellbeing-sivua.