Kauppakorkeakoulu jälleen pohjoismaisten korkeakoulujen kärkikaksikossa

Aalto on sijalla 32. Financial Timesin eurooppalaisia kauppakorkeakouluja vertailevassa rankingissa.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu sijoittui sijalle 32. Financial Times -lehden julkistamassa European Business School 2015 -rankingissa. Rankingissa listataan 85 parasta eurooppalaista kauppakorkeakoulua. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on toiseksi paras pohjoismainen kauppakorkeakoulu.

Vuosittain tehtävä ranking mittaa muun muassa kauppakorkeakouluista valmistuneiden ura- ja palkkakehitystä. Se kartoittaa myös opetuksen kokonaisvaltaista kansainvälisyyttä, kuten opiskelijoiden liikkuvuutta kotimaansa ulkopuolelle opintojen aikana.

Kauppakorkeakoulun alumneilla on ranking-tulosten muodostumisessa tärkeä rooli, sillä kysely lähetään aina kolme vuotta valmistumisen jälkeen.

− Iso kiitos vastausaktiivisuudesta vuonna 2012 korkeakoulustamme valmistuneille. He ovat vastauksillaan nostaneet Kauppakorkeakoulun tälle sijalle, dekaani Ingmar Björkman sanoo.

Aiemmin lokakuussa julkaistussa EMBA-ohjelmia vertailevassa Financial Timesin rankingissa liikkeenjohdolle suunnattu Aalto Executive MBA -ohjelma vahvisti asemaansa. Ohjelma saavutti globaalissa rankingissa sijan 76. parantaen sijoitustaan peräti seitsemällä.

Ranking-tulos on yhteenveto eri rankingien tuloksista. Financial Times European Business School 2015 -ranking julkaistiin 7.12.2015.

Suomalaisista kauppakorkeakouluista listalla on toista kertaa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun lisäksi toinenkin, Svenska handelshögskolan eli Hanken sijalla 76.

LisätietojaEuropean Business Schools 2015 Special Report (rankings.ft.com)

Financial Times: Aalto Executive MBA:n sijoitus parani seitsemällä

URL kopioitu

Kolme iloista opiskelijaa istuu portailla ja yksi opiskelija näyttää läppäriltään jotain muille.
Yliopisto Julkaistu:

Muuttuva työ ohjaa organisaatioita panostamaan jatkuvaan oppimiseen ja kestävyysajatteluun

Minkälaisia haasteita työn muutos aiheuttaa yksilöille ja organisaatioille? Miten varmistaa, että yksilöt jaksavat työelämässä muutoksen keskellä ja miten hallita muutosta niin, että se tapahtuu kestävästi?

Teksti pohjautuu Aalto-yliopiston lehtorin ja Future of Work -tutkimusohjelman johtajan Hertta Vuorenmaan asiantuntijapuheenvuoroon, joka kuultiin FITechin Muuttuva työ, muuttuvat osaamistarpeet -webinaarissa 5.9.2024.
Lähikuva patterista, jossa teksti: Battery must be Recycled or Disposed of properly.
Mediatiedotteet Julkaistu:

BATCircle2.0:n menestys vahvistaa Suomen asemaa litiumioniakkujen toimitusketjun huipulla

Aalto-yliopiston johtaman tutkijoiden ja teollisuuden yhteistyön tuloksena syntyi vaikuttavia tutkimustuloksia.
Acris service break and new features text and red background.

Huoltokatko ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä 30.9.2024

Huoltokatko ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä 30.9.2024 klo 10-16.
Kolme henkilöä on kyykyssä piirtämässä yhdelle isolle ruskealle paperille

Aallon opiskelijoiden julkisen taiteen projekteja mukana palkitulla ANTI-festivaalilla

Kuopiossa koettiin viime viikolla kiehtova julkisen taiteen projektien kokonaisuus, jonka järjestivät Aalto Yliopiston taiteen ja median laitoksen opiskelijat.