Kamera ikuistaa Väre-talon rakentamisen Otaniemen kampuksella

Perustieteiden korkeakoulun dekaanin Risto Niemisen aloitteesta Otakaari 1:n katolle asennettu kamera kuvaa Väre-talon rakentamisen etenemistä

Kameraa voi seurata osoitteessa vare-cam.aalto.fi.

- Katson tätä muutosta kiinnostuneena, sillä olen kävellyt kampuksella ensi kertaa lapsena 60 vuotta sitten, jolloin isäni toimi työnjohtajana ensimmäisillä rakennustyömailla, ja nähnyt kampuksen kasvun ja kehityksen vuosien mittaan, kertoo Risto Nieminen

- Uskon että lähes ajantasaisista kuvista on iloa kaikille aaltolaisille. Mahdollisuus seurata rakennustöiden etenemistä herättää varmasti myös ulkopuolisten kiinnostuksen kehittyvään kampukseemme, ja samalla tallentuu materiaalia tuleville historiankirjoittajille.

Otakaari 1:n kolmannessa kerroksessa sijaitsevista dekaanin toimiston aulatiloista on suora näkymä rakennuskohteeseen, ja siksi olikin luontevaa asentaa kamera juuri sinne. Aiemmin tiloissa sijaitsi TKK:n rehtorin kanslia.

Kameran hankinnasta ja asennuksesta vastasi korkeakoulun teknologiapäällikkö Kenrick Bingham. Hän kertoo kameran ominaisuuksista seuraavaa:

- Kamera kuvaa aluetta ympäri vuorokauden 10 minuutin välein ja lähiaikoina saamme myös pikakelausvideoita kuvien lisäksi. Kuvan laatu on full HD –tasoa ja kuvakoko 1920 x 1080. On kiinnostavaa nähdä kuinka monet haluavat seurata kameran avulla Väre-talon rakentumista.

Kameran asentamisesta on sovittu Aallon tietoturvaryhmän, kiinteistöyhtiön rakennuttamisen asiantuntijoiden sekä kampuspalveluiden kanssa.

Lisätietoja:

Väre-talosta:

Sari Dhima, ThD, MA

One Campus –hankkeen projektipäällikkö

Puh. 050-3716949

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu

Kameraan liittyvät kysymykset:

Kenrick Bingham

Teknologiapäällikkö

Puh. 050 384 1737

Perustieteiden korkeakoulu

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.