Kaapelitehtaan Merikaapelisali täyttyi muodin ystävistä ja asiantuntijoista

Aalto-yliopiston odotettu keväinen muotinäytös esitteli rohkeaa ja kekseliästä muotia.

Illan näytöksessä nähtiin useita monipuolisia miestenvaatemallistoja, joita saapui ennätysmäärä kansainvälisen yleisön ihailtavaksi. Yhteensä Kaapelitehtaan pitkällä käytävällä nähtiin 28 kiinnostavaa mallistoa, joista 24 oli kandidaatti- ja maisteriopiskelijoiden luomuksia ja neljä alumnimallistoa.

Näytös16:n aloittivat Saara Lepokorven, Julia Männistön, Siiri Raasakan sekä Tiia Sirénin alumnimallistot ja ilta huipentui Hyéres Fashion Festivalin Chloé-palkinnon ja tuomariston kunniamaininnan saaneiden Hanne Jurmun ja Anton Vartiaisen miestenvaatemallistoon.

Näytöksen lopuksi jaettiin palkintoja, joista Näytös16-palkinto luovutettiin Maria Korkeilalle. Hänelle myönnettiin myös Lodetex Award -palkinto. Finnairin ja Finavian palkintoraati koostui Match Made in HEL -näytökseen osallistuneista suunnittelijoista ja palkinto myönnettiin Maija Merolle. Diesel Award -palkinnon sai Julia Montin. Marimekko Award -palkinnon vei Lucille Pialot.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijoiden suunnittelemat uudet mallistot esiteltiin yleisölle keskiviikkona 25. toukokuuta. Keväinen muotinäytös ja Fashion Seminar ovat vakiinnuttaneet paikkansa suomalaisen muodin odotettuina tapahtumina.

Näytöksen tuotannosta vastasi jälleen maisteriopiskelijoista koottu tuotantotiimi, jonka vetäjänä toimii tuottaja Susse Roos ja opiskelijoiden ohjaajana toimii Tuomas Laitinen.

Lisätietoja:
Tuomas Laitinen, lehtori
[email protected], 040 952 6024

Kuvat: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa tietoliikenteessä vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi langaton viestintä.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: