Jyri Hämäläinen jatkaa Sähkötekniikan korkeakoulun dekaanina

Dekaanin toimikausi on viisi vuotta ja alkaa 1.8.2020.
Jyri Hämäläinen nojaa kaiteeseen ikkunan äärellä.

Professori, FT, TkT Jyri Hämäläinen on nimitetty Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun dekaaniksi viisivuotiselle jatkokaudelle 1.8.2020 alkaen.

Hämäläinen on toiminut Sähkötekniikan korkeakoulun dekaanina vuodesta 2015 lähtien. Hänen toimikautensa aikana korkeakoulu on kehittynyt merkittävästi monessa suhteessa, esimerkiksi tutkimuksen laatu on noussut ja tutkimusrahoituksen määrä kasvanut ja korkeakoulun taloudellinen tilanne on vakaa. Suurin osa henkilöstöstä on muuttanut uusiin tiloihin samalla kun kustannuksia on säästetty ja palveluita on kehitetty systemaattisesti.  Korkeakoulussa on myös panostettu työhyvinvointiin.

Dekaanin tehtävänä Aalto-yliopistossa on johtaa korkeakoulun toimintaa sekä osallistua yliopiston pitkän aikavälin kehittämiseen johtoryhmän jäsenenä. Dekaani vastaa korkeakoulun kehittämisestä ja kansainvälisestä kilpailukyvystä, resurssien jaosta sekä tutkimus- ja opetushenkilöstön rekrytoinnista. Dekaani raportoi provostille.

Kuva: Aalto-yliopisto / Unto Rautio.

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.