Jyri Hämäläinen jatkaa Sähkötekniikan korkeakoulun dekaanina

Dekaanin toimikausi on viisi vuotta ja alkaa 1.8.2020.
Jyri Hämäläinen nojaa kaiteeseen ikkunan äärellä.

Professori, FT, TkT Jyri Hämäläinen on nimitetty Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun dekaaniksi viisivuotiselle jatkokaudelle 1.8.2020 alkaen.

Hämäläinen on toiminut Sähkötekniikan korkeakoulun dekaanina vuodesta 2015 lähtien. Hänen toimikautensa aikana korkeakoulu on kehittynyt merkittävästi monessa suhteessa, esimerkiksi tutkimuksen laatu on noussut ja tutkimusrahoituksen määrä kasvanut ja korkeakoulun taloudellinen tilanne on vakaa. Suurin osa henkilöstöstä on muuttanut uusiin tiloihin samalla kun kustannuksia on säästetty ja palveluita on kehitetty systemaattisesti.  Korkeakoulussa on myös panostettu työhyvinvointiin.

Dekaanin tehtävänä Aalto-yliopistossa on johtaa korkeakoulun toimintaa sekä osallistua yliopiston pitkän aikavälin kehittämiseen johtoryhmän jäsenenä. Dekaani vastaa korkeakoulun kehittämisestä ja kansainvälisestä kilpailukyvystä, resurssien jaosta sekä tutkimus- ja opetushenkilöstön rekrytoinnista. Dekaani raportoi provostille.

Kuva: Aalto-yliopisto / Unto Rautio.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.