Jukka Luoma nimitetty strategisen johtamisen apulaisprofessoriksi

Jukka Luoman asiantuntemus data-analytiikan ja kvantitatiivisten menetelmien käytöstä strategisessa johtamisessa ja päätöksenteossa täydentää tuotantotalouden laitoksen osaamista.
Jukka Luoma

KTT Jukka Luoma on nimitetty Aalto-yliopiston Perustieteiden korkeakoulun Tuotantotalouden laitoksen professorin tehtävään (Tenure-track, taso 2). Luoman professuurin ala on strateginen johtaminen.

Jukka Luoman strategisen johtamisen professuuri vahvistaa Tuotantotalouden laitoksen kykyä tutkia teknologiaan perustuvan liiketoiminnan kehittämistä ja uudistamista. Tuotantotalouden laitos toivottaa Jukka Luoman lämpimästi tervetulleeksi laitokselle. Hänen tutkimuksensa ja asiantuntemuksensa data-analytiikan ja kvantitatiivisten menetelmien käytöstä strategisessa johtamisessa ja päätöksenteossa täydentää laitoksen olemassa olevaa osaamista ja asiantuntemusta.

Jukka Luomalla on tohtorin tutkinto Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta. Hänen väitöskirjansa hyväksyttiin vuonna 2013. Jukka on saanut lukuisia palkintoja työstään, mukaan lukien opetuksen kehittämispalkinto vuonna 2016 ja parhaan strategisen johtamisen artikkelin palkinto European Academy of Management konferenssissa vuonna 2014.

Jukka on julkaissut tutkimustuloksiaan huipputason kansainvälisissä akateemisissa lehdissä. Suuri osa hänen työstään keskittyy kilpailudynamiikkaan sekä dataperustaiseen päätöksentekoon sekä yksilön että yrityksen tasoilla. Jukka on intohimoinen opettaja. Hän on erityisen kiinnostunut innovatiivisista opetusmenetelmistä, jotka tukevat vuorovaikutteista ja kokemuksellista oppimista.

Lisätietoja:

Jukka Luoma
Apulaisprofessori
Aalto-yliopisto

Risto Rajala
Laitoksen johtaja,
Tuotantotalouden laitos
Aalto-yliopisto

Min-Kyu Paek
Nimitykset Julkaistu:

Min-Kyu Paek on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian tekniikan ja metallurgian laitokselle.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja