Jari Koskinen sai Suomen Valkoisen Ruusun ritarimerkin

Jari Koskinen sai kunniamitallin työstään
Jari Koskinen with flowers and emblem
An image of the white emblem

Professori sekä kemian ja materiaalitieteen laitoksen johtaja Jari Koskinen on ansainnut Suomen Valkoisen Ruusun I luokan ritarimerkkin. Kemian tekniikan korkeakoulun dekaani Kristiina Kruus ojensi kunniamerkin kahvitilaisuudessa 20. tammikuuta 2020. Puheessaan Dekaani kiitti Jaria erinomaisesta työstä laitoksen johtajana, jossa hän on aktiivisesti käynyt ennakkoluulotonta keskustelua laitoksen kehittämiseksi. Erityisen kiinnostuksen kohteena laitoksen osalta liittyvät kemian opetuksen arvostuksen nostamiseen Suomessa sekä kehitystyö tulevaisuuden kemian opetuksen tarpeista. Perusteluissa mainittiin myös Jarin keskusteleva johtamistyyli, joka sopii erinomaisesti  yliopistoympäristöön jossa kollegiaalisella päätöksenteolla on pitkät perinteet.

Jari otti kunniamerkin kiitollisuudella vastaan. Kahvitilaisuuden aikana Jari Koskisella oli mahdollisuus reflektoida omaa uraansa Aallossa. Jari  valittiin professorin virkaan silloiseen Tekniikan korkeakouluun ja hänellä on siten ollut mahdollisuus seurata Aallon kehittymistä alusta alkaen.

"Olen ollut 11 vuotta yliopistolla ja täällä tapahtunut muutos ja sen nopeus on ollut häkellyttävää. Tuntuu aika pitkältä ajalta, kun on tapahtunut niin paljon ihan muutaman vuoden ajalla. Myös kampus on muuttunut vuosien aikana. Muutoksessa on niin monta ulottuvuutta ja tietenkin tulevaisuus myös kun uusi Aallon strategia velvoittaa olemaan hereillä. "

Kemian tekniikan korkeakoulu onnittelee vielä Jaria hienoista saavutuksista, ja toivotta hänelle menestystä työssään laitoksen johtajana ja professorina.

Image of Jutta Heino, Jari Koskinen and Kristiina Kruus
Dekaani Kristiina Kruus (oik) ja Henkilöstöpäällikkö Jutta Heino (vas) onnittelevat Jari Koskista kunniamerkin johdosta.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: