Jani Romanoff nimitetty Insinööritieteiden korkeakoulun varadekaaniksi

Jani Romanoff

Aalto-yliopiston rehtori Ilkka Niemelä on nimittänyt professori Jani Romanoffin Insinööritieteiden korkeakoulun opetustoiminnasta vastaavaksi varadekaaniksi. Hänen kolmivuotinen kautensa alkaa 1.8.2021 nykyisen varadekaanin, Kirsi Virrantauksen siirtyessä eläkkeelle.

Jani Romanoff työskentelee meritekniikan professorina konetekniikan laitoksella. Hänen tutkimuksensa ja opetustyönsä painottuu muun muassa laivoissa käytettävien kevytrakenteiden kehittämiseen.

Romanoff on erittäin ansioitunut opettajana ja opetuksen kehittäjänä. Hän on toiminut pitkään meritekniikan vastuuopettajana ja kantavana voimana tekniikan alan yhteistyöyliopisto FITechissä. Hän on työskennellyt Insinööritieteiden kandidaattiohjelman kone- ja rakennustekniikan pääaineen vastuuprofessorina vuosina 2013–2017 ja vuodesta 2020 alkaen kansainvälisen Nordic Master Programme in Maritime Engineering -ohjelman johtajana.

Jani Romanoff ja neljä muuta meritekniikan opettajaa saivat vuonna 2018 Aalto-yliopiston opetuksen vaikuttavuuspalkinnon, joka myönnetään uraauurtavalle, suomalaisen yhteiskunnan keskeisten toimialojen osaamista kehittävälle opetustyölle. World Cultural Council Special Recognition Award 2014 myönnettiin Romanoffille hänen ansioistaan meritekniikan ryhmän johtamisessa. Vuonna 2012 korkeakoulu antoi hänelle Vuoden opetusteko -palkinnon ongelmalähtöisen oppimisen tuomisesta meritekniikan opintojen kattavaksi teemaksi.

”Opetuksella ja sen kehittämisellä on entistä tärkeämpi rooli yliopistossa sen sopeutuessa uusiin toimintatapoihin muuttuvassa maailmassa. Jani Romanoffilla on juuri oikeanlaista kokemusta, näkemystä ja taitoa, joita tarvitaan opetustoiminnan varadekaanin tehtävässä”, toteaa Insinööritieteiden korkeakoulun dekaani Gary Marquis.

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.
Iso Aalto-valologo ja nainen kävelemässä
Nimitykset Julkaistu:

Uusia nimityksiä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun johdossa

Uudeksi taiteellisen ja luovan toiminnan varadekaaniksi on nimitetty professori Laura Beloff. Uusina laitosjohtajina aloittavat professori Mikko Jalas ja professori Jenni Reuter.