Jane ja Aatos Erkon säätiöltä yli 3 miljoonan euron lahjoitukset

Säätiö lahjoitti 300 000 euroa teknologiakasvatuksen professuuriin.

Aalto-yliopisto sai varainhankintakampanjaansa Jane ja Aatos Erkon säätiöltä 3 miljoonaa euroa ja uuteen teknologiakasvatuksen professuuriin 300 000 euroa.

Teknologiakasvatuksen viisivuotisella Professor of Practice -professuurilla Aalto-yliopisto pyrkii kehittämään monitieteistä teknologiakasvatuksen opetusta ja tutkimusta syksystä 2018 alkaen. Teknologiakasvatus opettaa teknologian soveltamista, toimintaperiaatteita ja teknologista ympäristöä sekä innostaa nuoria luonnontieteiden ja tekniikan opintojen pariin.

”Jane ja Aatos Erkon säätiöllä ja Aallolla on yhteneväiset tavoitteet: pyrimme molemmat edistämään korkeatasoista tiedettä, tutkimusta ja taidetta. Teknologiakasvatuksen professuuri auttaa meitä rakentamaan vahvemmin myös teknologian tulevaisuutta. Kiitämme lämpimästi molemmista lahjoituksista”, sanoo Aalto-yliopiston rehtori Tuula Teeri.

Aalto-yliopiston varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä 20 miljoonaa euroa kesäkuun loppuun mennessä. Jane ja Aatos Erkon säätiön yleislahjoitus mukaan lukien koossa on jo runsaat 19 miljoonaa euroa.

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Biotuotekeskuksen avajaiset
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

UPM tukee Aalto-yliopiston sellututkimusta ja -koulutusta

Korkeatasoinen tutkimus mahdollistaa korkeatasoisen koulutuksen.