Into (into.aalto.fi) on nyt aalto.fi:ssä nimellä Opiskelijan opas!

Into siirtyy aalto.fi:hin ja julkaistaan nimellä Opiskelijan opas. Tältä sivulta löydät tietoa uudesta sivustosta ja ohjeet sen käyttöön
Opiskelijan oppaan kuvituskuvaa

Into (into.aalto.fi) on Aallon opiskelijoiden opinto-opas ja sen sisällöt on nyt siirretty aalto.fi:hin. Aalto.fi:ssä tämä sivusto on nimeltään Opiskelijan opas. Opiskelijan oppaasta löydät samat sisällöt kuin Intosta ja jatkossa aalto.fi on Aalto-yliopiston pääasiallinen uutisointikanava ja tietolähde. Tunnistat Opiskelijan oppaan sisällöt linkkauksissa näkyvistä kuvituksista, josta esimerkki tämän uutisen pääkuvassa. Löydät alempaa tietoa Opiskelijan oppaan käyttölogiikasta ja siirron taustoista.

Opiskelijan opas

Opiskelijan oppaan ilme ja navigaatio

Monin tavoin käyttöperiaate on sama kuin Intossa, mutta ulkonäkö ja tekniset ominaisuudet ovat erilaisia. Alla näet esimerkkejä uuden sivuston ilmeestä ja käyttötavasta. Huomaathan, että jotkin asiat voivat näyttää erilaisilta julkaistussa Opiskelijan oppaassa.

Opiskelijan oppaan navigaatio

Opiskelijan opas koostuu päänavigaatiosta, jossa on viisi yläotsikkoa ja joidenkin alla on korkeintaan viisi alaotsikkoa. Kuvassa on auki Oppaan etusivu ja avattu yläotsikon "Ohjelmat, sivuaineet ja kurssit" alavalikko. Tunnistat alavalikolliset otsikot väkäsestä nimen perässä.

Opiskelijan opas, ohjelmat

Opiskelijan oppaasta löydät kaikki Aalto-yliopiston nykyiset ohjelmat. Voit suodattaa ohjelmia tutkinnon tason, koulun ja opetussuunnitelmakauden mukaan tai etsiä ohjelmaa suoraan.

Opiskelijan oppaan ohjelmasivun navigaatio

Ohjelmien sivuilla on oma navigaatio, jonka ylätasolla on viisi linkkiä ja joidenkin alavalikossa korkeintaan viisi linkkiä. Kuvassa on ohjelman etusivu ja avattu "Opintojen aikana" -otsikon alavalikko, jossa näkyy viisi eri otsikkoa, joiden alta löytyy enemmän tietoa jokaisesta aiheesta.

Opiskelijan opas, opiskelijan kampus -välilehti

Sisällöt ovat sivuilla usein linkkilistoja tarkemmille sivuille ilman pidempiä tekstejä, jotta sivuilla olisi mahdollisimman helppo navigoida ja nähdä kaikki sisällöt silmäyksellä.

Into-siirron syyt ja mahdollisuudet

Intosta luovutaan ja sen sisällöt on siirretty aalto.fi:hin vuoden 2022 aikana. Uusi "Opiskelijan opas" korvaa Inton 10.1.2023 alkaen. Into toimii normaalisti siihen saakka.

Miksi siirto tehdään?

• Saavutettavuuden parantaminen
    • Into ja sen taustajärjestelmä vanhenevat; poistuva järjestelmä
    • Rajapintoja vaikea rakentaa muihin järjestelmiin