Inspiroivaa luettavaa kesäksi

Kesällä on aikaa hengähtää ja antaa tilaa uusille ajatuksille. Nappaa tästä Aalto ARTS Booksin kirjavinkit kesän lukuhetkiin.
Kesän lukulista Aalto Arts Books

Inspiraatiota, luovuutta

Haluaisitko herätellä luovuuttasi, antautua intuitiolle, kulkea omia teitäsi? Krista Kososen teos Finding One’s Own Way in Design ohjaa löytämään oman tiesi, Asta Raamin Intuition Unleashed opettaa vahvistamaan intuitiota ja Laura Isoniemen uutuusteos Kuviollinen mieli esittelee luovia menetelmiä.

Finding One’s Own Way in Design

Intuition Unleashed

Kuviollinen mieli

Kädet saveen

Syyhyävätkö kätesi, oletko valmis tekemään ja taiteilemaan? Värimenetelmät II on täydellinen opas kankaan painantaan ja värjäykseen, Syväpaino kertoo metalligrafiikan menetelmät, Monipuolinen serigrafia on puolestaan kattava opas silkkipainomenetelmiin. Vai innostuisitko puupiirroksista? Lue The Art and craft of woodblock printmaking.

Värimenetelmät II

Syväpaino

Monipuolinen serigrafia

The Art and craft of woodblock printmaking

Uppoudu ja ihastu

Lukemalla voi päästä täysin uusiin maailmoihin – tai uppoutua tuttuihin. Saara Cantellin Lähikuvan lumo – ohjaajan ja näyttelijän yhteistyö on kiehtova teos kaikille elokuvanystäville, ammattilaisille ja amatööreille. Merja Salon Muodin ikuistajat on satumainen historiikki suomalaisesta muotivalokuvauksesta. Harald Arnkilin Värit havaintojen maailmassa kertovat väreistä kaiken, mitä olet halunnut tietää ja mitä et osannut kysyäkään.

Lähikuvan lumo

Muodin ikuistajat

Värit havaintojen maailmassa

Estetiikkaa ja visuaalisuutta

Haluaisitko sukeltaa visuaaliseen kulttuuriin? Tieto näkyväksi kertoo, miten tieto muutetaan kiinnostavaksi kuvaksi. Estetiikan avaruus pureutuu siihen, miten nykyajan estetiikka vaikuttaa valintoihin, ja Visuaalinen kuluttaminen taas avaa uusia näkökulmia kuluttajan ymmärtämiseen.

Tieto näkyväksi

Estetiikan avaruus

Visuaalinen kuluttaminen

Sukellus muotoilun historiaan

Milloin muulloin kuin kesällä ehtii hakea inspiraatiota menneestä? Lukumatka alkaa tuhdilla tietopaketilla teollisen muotoilun historiaan Taide ja teollisuus -kirjalla. Modernin muotoilun historiaan taas johdattaa hieman lyhyemmin Ornamentti ja kuutio -teos. Designkuplia saa miettimään, miten suomalaista muotoilua markkinoidaan maailmalla.

Taide & teollisuus

Ornamentti & kuutio

Designkuplia

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.

People registration to SSD
Mediatiedotteet Julkaistu:

Vuoden suurimman kestävyystapahtuman ohjelma julkaistu - mukana muun muassa taloustieteilijä Kate Raworth ja presidentti Tarja Halonen

Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston Sustainability Science Days -tapahtuma yhdistyy tänä vuonna maailman suurimman kestävyys- ja innovaatiokonferenssin kanssa. Tapahtumassa 2000 asiantuntijaa kokoontuu ratkaisemaan kestävyyshaasteita.
Ilmakuvassa kosken kuivunut uoma, jonka ylittää silta.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuivuus on uhka runsaiden vesivarojen Suomessakin

Viime vuosikymmenien kuivista kausista on Suomessa aiheutunut vakavia vaikutuksia etenkin maataloudelle ja vesihuollolle.