Insinööritieteiden korkeakoulun uudet laitosjohtajat valittu

Pedro Vilaça, Raine Mäntysalo ja Leena Korkiala-Tanttu aloittavat laitosjohtajina tammikuussa 2022.
Aalto University

Insinööritieteiden korkeakoulun uudet laitosjohtajat ja varalaitosjohtajat on nimitetty. Heidän toimikautensa alkaa 1.1.2022. Laitosjohtajat ovat korkeakoulun johtoryhmän jäseniä.

Konetekniikan laitos

Professori Pedro Vilaça, laitosjohtaja
Professori Martti Larmi, varalaitosjohtaja

Professori Pedro Vilaça on kokenut johtaja ja perustanut Advanced Manufacturing Materials (AM2) -ryhmän yhdistämällä sekä tuotantotekniikan että materiaalitekniikan tutkimusryhmät. Hän on  kansainvälisesti tunnettu ja erittäin innovatiivinen tutkija, jolla on lukuisia patentteja ja Research-to-business -apurahoja (TUTLI).

Rakennetun ympäristön laitos

Professori Raine Mäntysalo, laitosjohtaja
Professori Harri Koivusalo, varalaitosjohtaja

Professori Raine Mäntysalon on monialainen tutkija; hän on strategisen kaupunkisuunnittelun professori ja dosentti Oulun yliopistossa, erikoistunut suunnitteluteoriaan ja kommunikatiiviseen suunnitteluun. Mäntysalo työskenteli useita vuosia Teknillisen korkeakoulun Yhdyskuntasuunnittelun täydennyskoulutuskeskus YTK:n johtajana. Mäntysalo on Suomen Akatemian Luonnontieteiden ja tekniikan alojen tutkimuksen toimikunnan jäsen.

Rakennustekniikan laitos

Professori Leena Korkiala-Tanttu, laitosjohtaja
Professori Heidi Salonen, varalaitosjohtaja

Professori Leena Korkiala-Tantulla on pitkä kokemus yhteistyöstä suomalaisen teollisuuden kanssa. Hänen tutkimuskohteitaan ovat teiden päällysteet, maanparannus, rakentamisen tietomallinnus, ydinjätteen loppusijoitus ja infrarakentamisen ympäristövaikutukset. Hän on toiminut kuusi vuotta rakennustekniikan laitoksen varalaitosjohtajana. Vuonna 2016 hänet valittiin Rakennusinsinöörikilta IK:n Oltermanniksi.

Min-Kyu Paek
Nimitykset Julkaistu:

Min-Kyu Paek on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian tekniikan ja metallurgian laitokselle.
Sinipaitainen nainen, jolla on lyhyet tummat hiukset ja tummasankaiset silmälasit
Nimitykset Julkaistu:

Työelämäprofessori Pia Hannukainen: ”Uskon muotoilun voimaan jatkossakin”

Hannukaisen mielestä on tärkeää, että yrityksissä on osaavia muotoilijoita ja muotoilijoiksi valmistuvilla riittävä osaaminen työelämän tarpeisiin.
Vili Lehdonvirta, kuva:Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto
Nimitykset Julkaistu:

Vili Lehdonvirta: Digitaalinen maailma ei ole erillinen ulottuvuus jossain bittiavaruudessa

Vili Lehdonvirta on aloittanut professorina Aallon tietotekniikan laitoksella. Hän jatkaa puolikkaalla työajalla Oxfordin yliopiston Internet-instituutissa.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.