Ilmoittautuminen Avoimen yliopiston kesän kursseille alkaa

Voit ilmoittautua 4.4. alkaen alkukesän kursseille. Loppukesän ilmoittautumiset alkavat kesäkuussa. Siirrymme kesällä käyttämään uutta ilmoittautumispalvelua eli kesän kursseille ilmoittaudutaan Aimon sijaan Sisussa.
Students at library
Kuva: Aalto-yliopisto / Unto Rautio

Alkukesän kurssien ilmoittautuminen alkaa joko 4.4. tai 12.4. Loppukesän kurssien ilmoittautuminen alkaa 6.6.

Kesästä alkaen avoimen opetukseen ilmoittaudutaan Sisussa

Kesästä 2023 alkaen avoimen yliopiston kurssien ilmoittautuminen tehdään Sisussa. Ilmoittautumisen alkaessa löydät tuttuun tapaan ilmoittautumislinkin kurssikuvauksesta. Pääset maksamaan kurssimaksun ja ilmoittautumaan kurssille linkin kautta.

Sisussa ilmoittaudut kurssille maksamalla ensiksi opintomaksun, jonka jälkeen vahvistat henkilöllisyytesi tunnistautumalla.

Tunnistaudu hyvissä ajoin ennen kurssin alkua. Et pääse kirjautumaan Aallon järjestelmiin ennen kun olet tunnistautunut. Ilman tunnistautumista et voi suorittaa kurssia.

Huom! Jos olet ilmoittautumassa kurssille, joka alkaa ennen toukokuuta 2023, ilmoittaudu kuten aiemminkin Aimossa.

Tutustu kurssivalikoimaan
Lue tarkemmat ilmoittautumisohjeet

Tutkinto-opiskelijat ja kesäopetus

Aallon läsnäoleville tutkinto-opiskelijoille tarjotaan maksuttomia paikkoja muutamille avoimen yliopiston järjestämille kursseille kesäkaudella (touko-elokuu). Maksuttomia paikkoja on rajattu määrä. Paikkamäärät näkyvät Sisussa ja maksuttomille paikoille ilmoittaudutaan Sisussa samaan tapaan kuin muillekin kursseille.

Jos kurssi ei kuulu osaksi tutkintoasi (tutkintorakenteeseen), varmistathan asian koulusi Oppimispalveluista ennen kurssi-ilmoittautumista.

Jos kurssilla ei ole ilmaisia paikkoja tutkinto-opiskelijoille, kurssille voi ilmoittautua Avoimen yliopiston opiskelijana maksamalla kurssimaksun.

Kesäopetus tutkinto-opiskelijoille

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.