Hyppää Unite!-junan kyytiin Barcelonasta Grenobleen - hae mukaan 7.4. mennessä

Oletko valmis aloittamaan kestävän liikkuvuuden ja monikulttuurisen seikkailun? Hae mukaan U!Train Blended Intensive -ohjelmaan. Unite! Train lähtee Barcelonasta 1. syyskuuta 2024 kyydissään 30 opiskelijaa yhdeksästä Unite!-yliopistosta.
Two students standing next to a train studying a map.

30 opiskelijaa lähtee ainutlaatuiselle matkalle, joka alkaa junamatkalla omasta yliopistostasi UPC Barcelonaan (Espanja) ja jatkuu Grenoblen INP-UGA:han (Ranska). Matkan varrella opiskelijat osallistuvat erilaisiin ei-akateemisiin aktiviteetteihin. Määränpäähän saavuttuaan he jatkavat tiiminrakennusharjoituksia ja tietysti akateemista työtä. Matka alkaa kuitenkin jo ennen lähtöä, sillä 26. elokuuta alkavalla viikolla järjestetään noin kuusi tuntia verkkokursseja, jotka antavat osallistujille olennaiset tiedot ja taidot tulevaa ohjelmaa varten.

Mitä opit?

Koko ohjelman ajan osallistujat tutustuvat vihreään liikkuvuuteen ja kulttuurienväliseen osaamiseen verkko-opiskelun, luentojen ja käytännön harjoitusten avulla. Asiantuntijaluennoitsijoiden ja vierailevien puhujien ohjaamana ohjelma tarjoaa ainutlaatuisen tilaisuuden hankkia käytännön taitoja ja monitieteistä tietoa kestävästä liikkuvuudesta ja samalla syventää ymmärrystä eri kulttuureista.

Asiantuntijat johtavat keskusteluja esimerkiksi kaupunkien kävelymahdollisuuksista, kestävistä liikennejärjestelmistä ja innovaatioista, yritysten yhteiskuntavastuusta ja kulttuurisesta monimuotoisuudesta. Osallistujat syventävät ymmärrystään näistä kriittisistä kysymyksistä kiinnostavien työpajojen ja vuorovaikutteisten istuntojen avulla.

Ohjelma on 3 opintopisteen (ECTS) arvoinen.

Miksi hakea mukaan?

Akateemisten moduulien lisäksi osallistujat luovat yhteyksiä yhdeksän Unite-yliopiston opiskelijoiden kanssa, mikä luo tiiviin yhteisöllisen ilmapiirin. He osallistuvat myös mapathon-toimintaan, jossa he jakavat kokemuksiaan junaliikkuvuudesta eri puolilla Eurooppaa ja saavat käytännönläheistä tietoa Euroopassa matkustamisesta.

Akateemisten aktiviteettien lisäksi osallistujat saavat ainutlaatuisia kulttuurikokemuksia Barcelonassa ja Grenoblessa, kuten opastettuja kierroksia, ulkoilma-aktiviteetteja ja vierailuja paikallisiin maamerkkeihin Barcelonan vilkkaista kaduista Grenoblen vuoristoon.

Valitut osallistujat voivat hakea Erasmus-liikkuvuusapurahaa ja saavat Interrail-passin, jolla he voivat matkustaa UPC:hen, Grenobleen ja takaisin omiin kaupunkeihinsa.

Hae mukaan 7.4. mennessä

Kurssille voi osallistua 30 Unite-yliopistossa (mukaan lukien Aalto) kirjoilla olevaa perustutkinto- ja jatko-opiskelijaa miltä tahansa tieteenalalta. Hakijoiden tulee osoittaa kiinnostusta kestävään matkailuun ja monitieteiseen koulutukseen, englannin kielen taitoa ja innokkuutta monikulttuurisiin kokemuksiin.

Haku on avoinna 7. huhtikuuta 2024 asti Uniten oppimisen hallintajärjestelmässä Metacampuksessa: Course: U!Train | Metacampus (unite-university.eu). Kirjaudu sisään Aallon tunnuksillasi.

Hae jo tänään ja lähde elämäsi seikkailuun! Pidä kiirettä, U!Trainissä on vain 30 paikkaa vapaana.

Jos haluat kuulla lisää Aallon tarjoamista liikkuvuusapurahoista, olethan yhteydessä Unite! Mobility Coordinator Vilma Jokiseen ([email protected]).

Yliopistoverkosto Unite!

Unite! on yksi Euroopan komission rahoittamista Eurooppalaiset yliopistot -verkostoista, jonka jäsen Aalto-yliopisto on yhdessä kahdeksan muun korkeatasoisen eurooppalaisen yliopiston kanssa. Unite! pyrkii merkittävästi vahvistamaan opiskelijoiden ja henkilökunnan liikkuvuutta sekä edistämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen laatua, osallisuutta ja kilpailukykyä.

Tutustu Uniteen
Unite! logo

Anna palautetta sivusta

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Tiedote datankeräyksestä Väreessä: Huoneen oleskelijamäärän mallinnus käyttäen koneoppimismenetelmiä ja hiilidioksidisensoreita

Osassa Otaniementie 14 huoneista mitataan 15.4.2024-27.9.2024 oleskelijoiden määrää tutkimusta varten
Path in the Laajalahti nature area
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Hyvinvointireitti Otaniemen kampuksella

Viidestä pisteestä koostuvan hyvinvointireitin teemoina ovat tunteiden havainnointi, luontosuhteen vaaliminen, kehollisuus, rauhoittuminen ja kohtuullisuuden pohdinta