Uutiset

HowUTeach itsearviointityökalua pilotoidaan Aallossa

HowUTeach on tutkimuspohjainen itsearviointityökalu pääasiassa opetushenkilökunnalle. Tarkoituksena on lisätä opettajien tietoisuutta opettamisesta ja edistää työhön ja hyvinvointiin liittyvää itsereflektiota. HowUTeach:ia pilotoidaan Aallossa lukuvuonna 2022-23.
Keskustelevia ihmisiä
Kuva: Aalto University/ Mikko Raskinen

Pilotoinnissa on kaksi vaihetta

  1. HowUTeach kyselylomake pilottiohjelmien ja -pääaineiden opettajille. Opettajat vastaavat kyselyyn ja saavat kyselystä palautteen. Toimintatapa rohkaisee ja parantaa itsearviointia vastaajan työympäristössä. Palaute sisältöää kuvailun eri opetuksen ulottuvuuksista sekä ehdotuksia siitä miten kehittää opetuksen käytänteitä ja opetukseen liittyvää hyvinvointia. HowUTeach mittarin ulottuvuudet ovat: opetukseen liittyvä hyvinvointi, kokemukset työskentely-ympäristöstä, opetuksen ja tutkimuksen integrointi sekä lähestymistavat opetukseen.
  2. Fasilitoiduissa työpajoissa opettajatiimit reflektoivat palautetta yhdessä. Tavoitteena on löytää yhteisyön vahvuuksia ja yhdessä analysoidaparhaita mahdollisia opetus- ja oppimiskokemuksia. Työpajoja fasilitoivat Oasis of Radical Wellbeing hankkeen työntekijät.

Näiden jälkeiset jatkotoimenpiteet seuraavat ohjelmien omia tarpeita.

Yhteensä kolmesta neljään ohjelmaa tai pääainetta Aallon kaikilta aloilta osallistuu pilottiin lukuvuonna 2022-2023.

Työkaluun liittyvä tutkimusartikkeli:

Parpala, A., & Postareff, L. 2021. Supporting high-quality teaching in higher education through the HowUTeach self-reflection tool. Ammattikasvatuksen aikakauskirja, 23(4), 61-67.

AllWell_small

43 % vastasi vuoden 2022 AllWell?-kyselyyn!

Kysely lähetettiin 2. vuoden kandi- ja 1. vuoden maisteriopiskelijoille, mikä tarkoitti tänä vuonna noin 4700 opiskelijaa. Tästä joukosta 43 % opiskelijoista vastasi kyselyyn. AllWell kiittää kaikkia kyselyyn vastanneita!

Uutiset
AllWell Results in Power BI

AllWell? 2022 -tulokset ohjelmajohtajan työkalulla

AllWell?-opiskeluhyvinvointikysely toteutettiin 16.2.-2.3. Keväästä 2021 alkaen kyselyn tulosten numeerinen data on luettavissa Power BI -raportilta, ohjelmajohtajan työkalulta. Vuoden 2022 tulokset on nyt julkaistu ja tuloksia pääsee tarkastelemaan Aalto Staff -tunnuksilla.

Uutiset
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Close-up of curly wood grain orientation of an old piece of wood
Opinnot Julkaistu:

Verkkokurssi “Wood material science” alkaa 10.1.2023

100% verkkokurssilla opitaan miten puun rakenne vaikuttaa sen fysikaalisiin ja mekaanisiin ominaisuuksiin.
Sensual mathematics. Photo: Henri Vogt.
Opinnot Julkaistu:

Haku Kristallikukkia peilisalissa -kurssille on avattu - matematiikan, taiteiden ja arkkitehtuurin yhteiskeitos palaa Heurekaan

Kristallikukkia peilisaleissa –kurssi - MS-E1000 Crystal Flowers in Halls of Mirrors: Mathematics meets Art and Architecture - on avoin kaikille kandiopiskelijoista tohtorikoulutettaviin, matematiikan ja tekniikan aloista taiteisiin, muotoiluun, arkkitehtuuriin ja kemiasta liiketoimintaan. Kurssille otetaan korkeintaan 50 opiskelijaa motivaatiokirjeiden perusteella, ja haku on auki 10.1.2023 saakka. Kurssi on 15 opintopisteen suuruinen, ja se järjestetään joka toinen vuosi.
TFiF-kandityön palkinnon voittaneet opiskelijat.
Palkitut, Opinnot Julkaistu:

Kolme Aallon opiskelijaa palkittiin parhaasta ruotsinkielisesta tekniikan alan kandityöstä

TFiFin palkinnon saivat Linda Autio, Isak Jungerstam sekä Fanny Hakala.
Opiskelijat tutkimassa aurinkopaneelia.
Mediatiedotteet, Opinnot Julkaistu: