Helsinki GSE rekrytoi kilpailuanalyysin asiantuntijan

Jiekai Zhang, taloustieteen tohtori Tolouse Business Schoolista, on nimitetty Helsinki Graduate School of Economicsin tutkijatohtoriksi aloinaan kilpailuanalyysi ja empiirinen teollisuusorganisaatio. Virka sijoittuu Hanken Svenska handelshögskolaniin.
Harald Herlin -oppimiskeskus.

Ennen Helsinki GSE:hen ja Hankeniin tuloaan Zhang toimi tutkijana KU Leuven -yliopistossa Belgiassa. Hänen kiinnostuksensa kohteena on erityisesti se, miten digitaaliset alustat tuovat yhteen kuluttajat ja mainostajat. Yhtenä sovellusalueena hän on tutkinut kilpailua tv-kanavien välillä, jotka toimivat alustoina mainostajien ja tv:tä katsovien kuluttajien kohtaamisille.

Jiekai Zhang tulee olemaan myös tärkeä vahvistus yhdellä Hankenin neljästä uudesta vahvuusalueesta, nimittäin Kilpailuanalyysi ja palvelustrategia -alueella.  Kansainvälinen asiantuntijapaneeli arvioi viime vuonna tutkimuksen näillä uusilla vahvuusalueilla olevan kansainvälistä huipputasoa. Kilpailuanalyysi ja palvelustrategia on poikkitieteellinen tutkimusala, jolla on yhteys niin kansantalouteen kuin markkinointiin/ kuluttajatutkimukseen ja mukana on Hankenin tutkijoita molemmilta aloilta.

”Toivotamme Jiekain lämpimästi tervetulleeksi tiedekuntaamme ja tutkijatiimiimme. Hänen tutkimuksensa ja tietonsa täydentävät erittäin hyvin nykyistä tutkimustyötämme”, sanoo professori ja tutkimuksesta vastaava vararehtori Jaakko Aspara, joka myös itse on tutkijatiimin jäsen.

Zhangin lisäksi Helsinki GSE on rekrytoinut kaksi post-doc tutkijaa. Myös heidän virkansa sijoittuvat Hanken Svenska handelshögskolaniin. Xiaogeng Xu on valmistunut tohtoriksi Norjan kauppakorkeakoulusta. Hän on erikoistunut käyttäytymistaloustieteeseen ja kokeelliseen taloustieteeseen. Vesa-Heikki Soini on puolestaan valmistunut tohtoriksi Pennsylvanian yliopistosta ja hänen tutkimuskohteinaan ovat erityisesti työmarkkinoiden ja talousmarkkinoiden makrotaloudelliset ja energiakysymykset.

”Olemme erittäin onnellisia uusista tutkijoistamme, jotka edustavat Hankenin erikoistumisaloja Helsinki GSE:ssä. He vahvistavat tutkimusyhteistyötä ja poikkitieteellisyyttä Hankenin vahvuusalueilla taloustieteen, rahoituksen, markkinoinnin ja kuluttajakäyttäytymisen välillä, sanoo Topi Miettinen, Hankenin taloustieteen professori.

Vuonna 2018 perustetun Helsinki Graduate School of Economicsin tehtävänä on suomalaisen taloustieteen tutkimuksen laaja-alaistaminen ja laadun parantaminen, kuten myös yhteistyön edistäminen taloustieteen ja muun tiedekentän välillä. Helsinki Graduate School of Economics on Hanken Svenska handelshögskolanin, Aalto-yliopiston ja Helsingin yliopiston yhteinen opetus- ja tutkimusyksikkö.

Lisätietoja:

Otto Toivanen, akateeminen johtaja, Helsinki Graduate School of Economics
puh. 050 462 2125
[email protected] 

Topi Miettinen, professori, Hanken Svenska handelshögskolan
puh. 040 352 1406
[email protected]

Lisää tästä aiheesta

Korvaa, mikrobikuulokkeet. Kuva: Aivan
Yhteistyö, Tiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tulevaisuuden kestäviä elämäntapoja esillä Otaniemessä

Yksi Helsinki Design Weekin päätapahtumista, Designs for a Cooler Planet, esittelee Aalto-yliopiston monialaisia tulevaisuuden ratkaisuja, kuten nanoselluloosapolkupyörän, mikrobikuulokkeet ja Ioncell-vaatteita.
Aalto Thesis is a multidisciplinary program for making the master's thesis.
Yhteistyö, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto Thesis: Monitieteistä yhteistyötä ja työelämärelevanssia vahvistamassa

Aalto Thesis on ainutlaatuinen mahdollisuus toteuttaa maisterin opinnäytetyö todelliselle työelämän organisaatiolle osana monitieteistä projektia elämiseen tarkoitetun apurahan turvin.
Accountorille räätälöidyn opiskelijaprojektin tiimi
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat tutkivat taloushallinnon ohjelmistojen automaatiomahdollisuuksia

Accountorille tehdystä toimeksiannosta syntyi ohjelmistojen automaatiokyvykkyyksiä arvioiva mittaristo.
School of Business Alumni Ambassador Markus Helaniemi
Yhteistyö Julkaistu:

Alumnisuurlähettilään tarina: Markus Helaniemi

”Kauppatieteellisen koulutuksen ansiosta ymmärrän asiakkaan tilanteita ja haasteita juuri yrityksen näkökulmasta ja tiedän, miten asiakasta voi parhaiten auttaa”, sanoo alumnisuurlähettiläämme Markus Helaniemi. ”Kauppatieteellisen erityisosaamisen lisäksi yleistietoa ja laajaa ymmärrystä maailmasta ja yhteiskunnasta tulisi myös korostaa.”
  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu