Heli Rekula nimitetty Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun varadekaaniksi

Heli Rekula
Kuva: Patrick Rastenberger

Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun uudeksi taiteellisen ja luovan toiminnan varadekaaniksi on nimitetty kuvataiteilija Heli Rekula, joka on toiminut vuodesta 2015 Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun valokuvauksen vanhempana yliopistonlehtorina. Opetustyön ohella Rekula on tehnyt aktiivista taiteellista työtä niin kotimaassa kuin kansainvälisesti.

Ennen Aalto-yliopistoa Rekula on toiminut valokuvataiteen professorina Bergen Academy of Art and Design -korkeakoulussa (nykyinen University of Bergen, Faculty of Fine Arts, Music and Design). Hänet on palkittu mm. Ars Fennica -kuvataidepalkinnolla, Valokuvataiteen valtionpalkinnolla sekä Suomen Taideyhdistyksen kirjallisuuspalkinnolla. Rekula työskentelee monivälineisesti ja -materiaalisesti — kuitenkin niin, että kaiken pohjalla on valokuvallinen ajattelu.

”Taiteella ja suunnittelulla on valtava merkitys nykyisessä ekologisessa, poliittisessa ja sosiaalisessa tilanteessa. Niiden tehtävä on avata ajattelua ja muuttaa myös käytäntöjä kohti parempaa tulevaisuutta. Haluan varadekaanin tehtävässäni edistää alojemme tunnettuutta ja lisätä ymmärrystä niiden merkityksestä. Laajat taidekentän verkostoni niin Suomessa kuin Pohjoismaissakin ovat myös koululle varmasti hyödyksi”, Heli Rekula sanoo.

Varadekaanina Heli Rekula vastaa taiteellisen ja luovan toiminnan käytännöistä ja niiden kehittämisestä. Aalto-yliopiston rehtori nimittää varadekaanin tehtäväänsä dekaanin esityksestä.

Varadekaanin toimikausi alkaa ajalle 1.11.2022 ja kestää dekaanin toimikauden loppuun 31.8.2024 saakka. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opetuksesta vastaavana varadekaanina jatkaa Rasmus Vuori. Varadekaani Turkka Keinonen vastaa koulun tutkimuksesta ja vaikuttavuudesta.

URL kopioitu

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.
Iso Aalto-valologo ja nainen kävelemässä
Nimitykset Julkaistu:

Uusia nimityksiä Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun johdossa

Uudeksi taiteellisen ja luovan toiminnan varadekaaniksi on nimitetty professori Laura Beloff. Uusina laitosjohtajina aloittavat professori Mikko Jalas ja professori Jenni Reuter.