Heikko talous ajaa huippuopintoihin - naisten osuus kasvaa

Suomen vaisu talousnäkymä heijastuu korkean tason liikkeenjohdon koulutuksen kysynnän kasvuna.

Aalto EE:n Helsingin pisteessä aloittaa maaliskuussa lähes 50 liikkeenjohtajaa kaksivuotisen kansainvälisen liikkeenjohdon lippulaivakoulutusohjelman, Aalto Executive MBA:n. Lukuisia eri toimialoja edustava ryhmä on yksi suurimmista ohjelman lähes 30-vuotisen historian aikana.

”Vaikeat ajat korostavat pudotuspeliä toimialojen sisällä. Parhaat ja heikoimmat toimijat eriytyvät. Ensin mainitut pikemminkin lisäävät panoksiaan johtamisen kehittämiseen. Maltilliseen investointiin nähden tuotosta on vahvaa evidenssiä myös tutkimusten perusteella. Seuraamme vaikuttavuutta myös itse”, toteaa Aalto University Executive Educationin toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Naisten osuus on noussut merkittävästi edellisvuosista. Helsingin Aalto EMBA-ohjelmassa se on nyt noin 40 prosenttia, ja syksyllä 2014 Teheranissa käynnistyneessä ohjelmassa naisia on yli 30 prosenttia.

”Olemme globaalisti kannustaneet naisia rohkeasti tarttumaan haasteisiin ja johtajatehtävien lisäksi hakemaan laadukasta liikkeenjohdon koulutusta sekä verkostoitumaan kansainvälisesti.  Olen todella iloinen tästä myönteisestä kehityksestä”, sanoo Aalto EE:n MBA-ohjelmista vastaava johtaja, tohtori Minna Hiillos.

Aalto Executive MBA -ohjelma on kokeneille johtajille räätälöity koulutusohjelma, joka keskittyy strategisen ajattelun ja toiminnan kehittämiseen sekä uuden ajan johtajuuden haasteisiin. Aalto Executive MBA suoritetaan työn ohella.

Kansainvälisen Financial Times -lehden arvioiden mukaan Aalto Executive MBA -ohjelma on ollut maailman sadan parhaan EMBA-ohjelman joukossa jo useita vuosia. Sadan kärkeen yltäneistä harvoista pohjoismaisista ohjelmista Aalto EMBA on paras. Sen osallistujilla on lisäksi selkeästi paras palkkakehitys pohjoismaisiin kilpailijoihin verrattuna. Tämä todentaa osaltaan sisältöjen relevanssin ja oikean osallistujaprofiilin tavoittamisen.

Aalto EMBA on tarjolla jo kahdeksassa maassa, Suomen lisäksi Singaporessa, Puolassa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa ja Iranissa. Kansainvälisyys ja ohjelman monimuotoisuus ovatkin ohjelman vahvuuksia. Uusin avaus on Iran, jossa Aalto University Executive Education käynnisti lokakuussa 2014 maan historian ensimmäisen kansainvälisesti akkreditoidun EMBA -ohjelman.

Lisätietoja:

Pekka Mattila, valtiot. tri, toimitusjohtaja, professori (professor of practice)
Puhelin: 040 738 7221

Minna Hiillos, kauppat. tri, Associate Dean
Business Area Director, Degree Programs

Puhelin: 050 583 9521

Aalto University Executive Education Oy

Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto. Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA jaEQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,4 prosentin parhaimmistoon.

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.