Hannah Hook nimitetty kestävän maankäytön ja liikenteen suunnittelun apulaisprofessoriksi
Mitä tutkit ja mikä on erityisosaamistasi?
Keskityn tutkimustyössäni ihmisten matkustuskäyttäytymiseen, hyvinvointiin ja yhdenvertaisuuteen. Tutkin arkimatkustamisen vaikutuksia onnellisuuteen ja tyytyväisyyteen asenteiden, vaikuttimien, mieltymysten ja kokemusten kautta. Työni suuntautuu liikennepsykologian alalle, mutta oma näkökulmani pohjautuu psykologiaa enemmän maantieteeseen ja kaavoitukseen.
Miksi juuri tämä aihe kiinnostaa sinua?
Haluan haastaa käsityksen matkustamisesta pelkkänä johdettuna tarpeena tai keinona päästä pisteestä A pisteeseen B. Sen sijaan haluan tutkia, miten matkustaminen itsessään voi tukea hyvinvointia. Minusta on tärkeää pitää yhdenvertaisuus ja hyvinvointi suunnitteluprosessien ytimessä, jotta liikennejärjestelmät parantaisivat jokaisen elämänlaatua.
Millainen urasi on ollut ennen tätä tehtävää?
Suoritin maisterintutkinnot kaupunkitutkimuksen alalla King’s College Londonissa ja paikkatietoalalla Arizonan yliopistossa. Sittemmin väittelin tohtoriksi ja toimin tutkijatohtorina Gentin yliopistossa, jossa työtäni tukivat upeat mentorit ja EIT Urban Mobilityn Doctoral Training Network -ohjelma. Nämä kokemukset ovat muovanneet sekä akateemista erikoistumistani että yhteistyöhön perustuvaa lähestymistapaani tutkimukseen.
Mitä odotat uudelta työltäsi?
Odotan innolla työskentelyä sekä paikallisissa että eurooppalaisissa projekteissa ympäristössä, jossa hyvinvointia arvostetaan ja joka kannustaa kokeiluihin ja luovuuteen tutkimuksessa.
Yhteystiedot
Maankäytön suunnittelu ja liikennetekniikka
Tutkimusala tukee ihmisystävällisten elinympäristöjen kehittämistä yhdistämällä maankäytön suunnittelun ja liikennetekniikan tutkimuksen.
Lue lisää uutisia
Giiguulen Enkhsaikhan: Ympäristöystävällisempiä tekstiilejä hemiselluloosan avulla
Aalto-yliopiston väitöskirjatutkijan esitys hemiselluloosasta sai kolmannen palkinnon Marcus Wallenbergin säätiön nuorten tutkijoiden tapahtumassa marraskuussa.
Tuloerot kasvaneet lähes puolella maailman väestöstä – aiempaa tarkempi aineisto paljastaa myös alueellisia onnistumisia
Taloudellisen eriarvoisuuden mittaamisessa on vakavia puutteita eri puolilla maailmaa.