Haluatko kokea, millaista oli anatomialuennolla vuonna 1632?

Virtuaalitodellisuussimulaatiossa voi sukeltaa Rembrandtin kuuluisaan maalaukseen ja pelinäyttelyssä ihailla opiskelijoiden, tutkijoiden ja taiteilijoiden uusimpia töitä.
Screenshot from Interactive Diorama - Rembrandt 1632
Virtuaalitodellisuussimulaatio vie kävijän sisälle Tohtori Tulpin anatomialuentoon eli yhteen Rembrandtin kuuluisimmista öljymaalauksista.

Aalto-yliopisto järjestää syyskuussa kaksi kiehtovaa näyttelyä Oodin Kuutio-tilan immersiivisillä lasiseinillä.

9. syyskuuta käynnistyy professori Lily Diaz-Kommosen ja hänen tiiminsä toteuttama Interaktiivinen dioraama – Rembrandt 1632. Se on virtuaalitodellisuussimulaatio, joka vie kävijän sisälle Tohtori Tulpin anatomialuentoon eli yhteen Rembrandtin kuuluisimmista öljymaalauksista. Maalauksessa  Amsterdamin kirurgikilta on kerääntynyt Tohtori Tulpin johdolla ruumiin ympärille tutkiakseen käden anatomiaa. Kuutiossa maalaus on muunnettu vuorovaikutteiseksi dioraamaksi eli osittain kolmiulotteiseksi malliksi.

Näyttely on avoinna 9.–19. syyskuuta joka päivä klo 12–19. Näyttelyn tekijät ovat paikalla tiistaina 10. syyskuuta klo 11–12.

20. syyskuuta Kuution valtaa Games, art and science -näyttely, jonka kuraattorina toimii Executive in Residence Annakaisa Kultima. Näyttelyssä on esillä Aalto-yliopiston opiskelijoiden ja tutkijoiden sekä  suomalaisten ja ulkomaisten taiteilijoiden ja tutkijoiden uusimpia töitä, joita luonnollisesti pääsee myös kokeilemaan!

Näyttelyn pelit Global Warning, Sky Beneath, Hamsterwave, Plusminus ja Quantum Garden tuovat eri tavoin esille taiteen ja tieteen yhtymäkohtia. Näyttely on avoinna 20.–29. syyskuuta joka päivä klo 12–19, ja tekijöitä voi tavata perjantaina 20. syyskuuta klo 11–12.

Huom! Perjantaina 20. syyskuuta näyttely on avoinna klo 17 asti!

Molempiin näyttelyihin on ilmainen sisäänpääsy. Lämpimästi tervetuloa!

Taidekoordinaattori Outi Turpeinen
Aalto-yliopisto
p. 050 431 4194

Screenshot from Hamsterwave (Games,art and science)
Hamsterwave-peli

Check out the event pages

Interactive Diorama corpse view

Interaktiivinen dioraama – Rembrandt 1632

Virtuaalitodellisuussimulaatio, joka vie kävijän sisälle Tohtori Tulpin anatomialuentoon eli yhteen Rembrandtin kuuluisimmista öljymaalauksista.

Screenshot from one of the featured games - Hamsterwave

Games, art and science -näyttely

Näyttelyssä on esillä Aalto-yliopiston opiskelijoiden ja tutkijoiden sekä suomalaisten ja ulkomaisten taiteilijoiden ja tutkijoiden uusimpia töitä, joita luonnollisesti pääsee myös kokeilemaan!

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu: