Habitaren The Block -kortteli kokoaa nuoria kykyjä

IN FORMAL esittelee opiskelijoiden keittiökonekonsepteja ja EDITED Aaltoliike-projekti kokeellisia kierrätyskirjoista valmistettuja teoksia.
Kuvassa Habitaren Ahead!-alue, Messukeskus, kuvaaja Pekka Hannila / Sorbass Oy

IN FORMAL -näyttelyn konseptit ovat Advanced Form Exploration Project -kurssin tuloksia Aalto-yliopiston muotoilun laitokselta. Päätavoitteina oli syventyä aikaa kestävään estetiikkaan sekä pohtia "ylistailauksen" ja ymmärrettävän muotoilun eroavaisuuksia.

Collaborative and Industrial Design -koulutusohjelman maisteriopiskelijoiden suunnittelun kohteina olivat kahvinkeittimet ja muut keittiön koneet. Inspiraation lähteinä kurssilla toimivat nykyaikainen arkkitehtuuri, rakennettu ympäristö, uudet materiaalit ja ruokakulttuuri.

Mukana ovat opiskelijat Lauri Käkelä, Yuchao Chien, Krzysztof Witkowski-Soroczan, Aija Hannula, Huiyang Yu, Mikko Latomäki ja opettajana toiminut Simo Puintila.

Lukemattomia kirjoja, yllättäviä lähestymistapoja

Habitare-messujen The Block -korttelissa pääsee tutustumaan EDITED Aaltoliike-projektin kokeellisiin, kierrätyskirjoista toteutettuihin teoksiin ja designesineisiin.

Aaltoliike-projekti on Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun muotoilun laitoksen järjestämä monialainen kurssi. Kansainvälinen opiskelijaryhmä on tulkinnut herkkävireisesti kirjojen sivuja rakentaen niille uusia, kiinnostavia merkityksiä.

Kuvia ja lisätietoja IN FORMAL -näyttelystä osoitteessa in2015formal.tumblr.com, The Block-kortteli, osasto 7H10, Habitare

EDITED Aaltoliike-projekti, The Block -kortteli, osasto 7f1

URL kopioitu

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.