GINSEN kesäkoulujen haku auki - aiheina nanoteknologia ja älykkäät energiaratkaisut

Kesällä 2023 Grenoblen INP-UGA järjestää kesäkoulut mikro- ja nanoteknologiasta sekä älykkään energian alalta. GINSEN kesäkoulu toivottaa Aallon opiskelijat tervetulleeksi hakemaan mukaan.
Grenoble city and the Alps in the background. Hands holding a sign inviting students to apply to GINSEN summer school.

Opiskelijat voivat suunnitella kesäohjelmansa hankkimalla:

GINSEN-paketti

• 3 viikkoa tieteellisiä luentoja, ranskan kielen ja kulttuurin kursseja, laboratorio-sessioita ja vierailuja huipputeknologian tutkimus- ja kehityslaitoksiin.
  • 19. kesäkuuta - 7. heinäkuuta 2023
  • 3 opintopistettä

Ja lisäämällä "projektipaketin"

• Vielä enemmän käytännön työskentelyä, 1 ylimääräinen (valinnainen) viikko-ohjelmaan liittyvä pienryhmähanke oman valinnan mukaan.
  • 8. heinäkuuta - 13. heinäkuuta 2022.

Lisäksi sosiaalista ohjelmaa, johon kuuluu päivittäisiä retkiä, pakopelejä ja paljon muuta!

Kohderyhmä

Nanotekniikan ohjelma on erikoistunut nanofunktionaalisiin materiaaleihin ja mikrosysteemeihin, ja se on räätälöity fysiikan, biologian, kemian, soveltavan fysiikan, tietoliikenteen, materiaalitieteen ja sähkötekniikan opiskelijoille (mieluiten kandidaatin 3. vuoden tai maisterin 1. vuoden tasolla). Opiskelijat saavat kaksi kokonaista päivää koulutusta tutkimustason puhdastilassa, jossa he mikrovalmistavat omia aurinkokennojaan.

Älykkään energian ohjelma hyödyntää Grenoblen asiantuntemusta energian ja kestävän kehityksen alalla, ja se on räätälöity tietotekniikan tai energia-alan opiskelijoille (mieluiten kandidaatin tutkinnon 2. tai 3. vuoden tai maisterin tutkinnon 1. vuoden tasolla). Opiskelijat perehtyvät yhteiskunnallisiin haasteisiin käymällä kursseja energiasta, koneoppimisesta, kaupunkimallinnuksesta ja älykkäistä verkoista sekä osallistumalla erilaisiin laboratoriojaksoihin.

Tärkeimmät päivämäärät

- Lähetä hakemuksesi viimeistään 31.3.2023

- Ohjelman päivämäärät: 19. kesäkuuta - 7. heinäkuuta 2023
                        Tai 19. kesäkuuta - 13. heinäkuuta 2023.

Ohjelman muoto

• Ohjelman kuvaus: tieteellisiä luentoja, laboratoriosessioita ja vierailuja huipputeknologian tutkimus- ja kehittämislaitoksiin sekä johtamisen, ranskan kielen ja monikulttuurisuuden kursseja.
  • Opetusmenetelmä: henkilökohtainen opetus.
  • Opintopisteiden määräytyminen: 3 opintopistettä ohjelman kolmelta ensimmäiseltä viikolta (Ginsen-paketti).
  • Opetuksen ulkopuolinen toiminta: päivittäiset retket, lautapeli-illat, illanvietto kansainvälisen opiskelijayhdistyksen kanssa, pakopelit jne.

Ginsen Pack Project Pack
3 000 € 300 €

15 paikkaa on varattu Unite! -yliopistojen opiskelijoille (Aalto + kahdeksan muuta), joille myönnetään 30 % alennus.

Tarkista koulusi vaihtokoordinaattorilta, olisiko mahdollista saada kesäkouluapuraha.

Maksut sisältävät:
- Kaikki luennot ja käytännön harjoitukset
- Majoitus Grenoblessa, 1 yksityinen huone opiskelijaa kohti.
- Vierailut huipputekniikan tieteellisiin laitoksiin
- Suunnitellut koulun ulkopuoliset aktiviteetit
- Hallinnolliset rekisteröintimaksut
- Sairausvakuutus (kattaa sairauskulut ja laskut koko kesäohjelman ajan).
- Siviilioikeudellinen vastuu

Tieteelliset yhteistyökumppanit

Grenoble INP - Phelma, UGA // Grenoble INP - Ense3, UGA // Grenoble INP - Ensimag, UGA // CEA - French Alternative Energies and Atomic Energy Commission // Minatec - Micro and Nanotechnology innovation campus // European Synchrotron Radiation Facility // CUEF - University Centre for French Studies

Hakemuslomake: applicationform.grenoble-inp.fr

Ota yhteyttä: [email protected]
Verkkosivut: ginsen.grenoble-inp.fr

Anna palautetta sivusta

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Tiedote datankeräyksestä Väreessä: Huoneen oleskelijamäärän mallinnus käyttäen koneoppimismenetelmiä ja hiilidioksidisensoreita

Osassa Otaniementie 14 huoneista mitataan 15.4.2024-27.9.2024 oleskelijoiden määrää tutkimusta varten
Path in the Laajalahti nature area
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Hyvinvointireitti Otaniemen kampuksella

Viidestä pisteestä koostuvan hyvinvointireitin teemoina ovat tunteiden havainnointi, luontosuhteen vaaliminen, kehollisuus, rauhoittuminen ja kohtuullisuuden pohdinta