Frank Martela nimitetty organisaatiosuunnittelun apulaisprofessoriksi

Yliopistonlehtori, kirjailija ja filosofi Frank Martela on nimitetty organisaatiosuunnittelun apulaisprofessoriksi Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitokselle. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1. tammikuuta 2024.
Frank Martela
Frank Martela. Valokuvaaja Nita Vera.

Frank Martelan tutkimus keskittyy siihen, mikä mahdollistaa mielekkään elämän ja mielekkään työn. Hän on tutkinut laajasti ihmisen hyvinvointia, motivaatiota ja sitä, miten organisaatiot ja instituutiot voivat vapauttaa ihmisten potentiaalin.

Frank Martelan tutkimuksella on ollut suuri vaikutus tiedeyhteisössä, mutta hän on myös hyvin aktiivisesti yhteydessä suureen yleisöön, ja hänen näkemyksiään kysytään kansainvälisissä tiedotusvälineissä, kuten New York Timesissa ja BBC:ssä. Hän on myös kirjoittanut useita kirjoja onnellisuudesta ja elämän tarkoituksesta, ja hänen viimeisin kirjansa A Wonderful Life - Insights on Finding a Meaningful existence (HarperCollins 2020) on käännetty 29 kielelle. Hänellä on myös pitkäaikainen yhteys tuotantotalouden laitokseen informaatioverkosto-ohjelman alumnina. Informaatioverkostot on yksi laitoksen yhteistuotannossa olevista ohjelmista.

"Olen innoissani voidessani aloittaa professorina laitoksella, koska nautin tiedekunnan tulevaisuuteen suuntautuneesta ja innovatiivisesta can-do -asenteesta, jossa ihmiset haluavat tehdä tutkimusta, jolla on myönteisiä käytännön vaikutuksia. Uuden tehtävän myötä voin aloittaa tutkimusryhmän rakentamisen sen ympärille, miten organisaatiot voivat parhaiten tukea työntekijöidensä motivaatiota, hyvinvointia ja työn mielekkyyttä. Tämä mahdollistaa entistäkin suuremman vaikutuksen tulevaisuudessa", Frank toteaa.

Tuotantotalouden laitos toimii tiedeyhteisönä alansa kärjessä sekä kolmen koulutusohjelman – Tuotantotalouden ohjelma, Informaatioverkostojen ohjelma ja Aalto Ventures Program – tuottajana yhteistyökumppaniensa kanssa.

"Olen erittäin iloinen saadessani Frankin laitoksemme professoriksi. Frank ei ole vain loistava tutkija ja opettaja, vaan myös erittäin miellyttävä ja nöyrä kollega", sanoo Jens Schmidt, tuotantotalouden laitoksen johtaja.

Katso myös nämä

Frank Martela

Aalto-yliopisto julkaisee Frank Martelan avoimen verkkokurssin "Art of Living"

Uutta kaikille avointa verkkokurssia luennoi Ph.D., apulaisprofessori Frank Martela. Kurssin on tuottanut Oasis of Radical Wellbeing -projekti ja se on osa Aallon elämänlaajuisen oppimisen portfoliota. Kurssi julkaistiin 30.5.2023.

Frank Martela blog

Varo mitä toivot - Lue Frank Martelan blogikirjoitus

Minkälaiset arvot ja päämäärät lisäävät hyvinvointia yksilön elämässä, ja mitkä eivät? Aloita uusi lukuvuosi panostamalla niihin päämääriin jotka pahoinvoinnin sijasta tuottavat hyvinvointia. Lue Aalto-yliopiston luennoitsija ja filosofi Frank Martelan blogikirjoitus aiheesta.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Ahomansikka
Kampus Julkaistu:

Ihmisten, kasvien ja pölyttäjien kampus

Aalto-yliopiston kampusluontoa hoidetaan monimuotoisuus ja luontotyyppien ominaislajisto huomioiden.
Två studentar på Aalto-universitetets campus
Opinnot Julkaistu:

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.