Aalto-yliopisto julkaisee Frank Martelan avoimen verkkokurssin "Art of Living"

Uutta kaikille avointa verkkokurssia luennoi Ph.D., apulaisprofessori Frank Martela. Kurssin on tuottanut Oasis of Radical Wellbeing -projekti ja se on osa Aallon elämänlaajuisen oppimisen portfoliota.
Frank Martela

Kuinka elää hyvää elämää? Kuinka elää omaa elämää?

Tämän kurssin tavoitteena on vahvistaa osallistujan ymmärrystä hyvän elämän peruskysymyksistä ja siitä, kuinka tehdä perusteltuja elämänvalintoja. Kurssi antaa työkaluja miettiä, mihin elämässä pyrkiä, auttaa tunnistamaan hyvän elämän esteitä ja haasteita. Kurssilla kerrotaan mitä uusimmat tutkimukset kertovat elämän valinnoista, jotka johtavat hyvinvointiin, onnellisuuteen ja mielekkyyteen. Tarkoituksena on syventää osallistujan ymmärrystä itsestään, elämästä, siitä, mitä ihmisenä oleminen pitää sisällään, sekä vahvistaa kykyä elää omaehtoista, itse valittua ja hyvää elämää omien mittapuiden mukaan.

Kurssi koostuu kuudesta osasta, joista jokaisessa on useita videoluentoja sekä erilaisia tehtäviä. Viime kädessä kurssi tavoittelee osallistujan kykyä reflektoida omaa elämäänsä ja omia elämänvalintojaan. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille hetki pysähtyä ja pohtia elämäänsä voidakseen elää tulevaisuudessa omaehtoisempaa, kannattelevampaa elämää.

Kurssin kieli on englanti.

Rekisteröidy kurssille

Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille hetki pysähtyä ja pohtia elämäänsä, voidakseen elää tulevaisuudessa omaehtoisempaa, itsekannattelevampaa elämää.

Frank Martela

Tohtori ja Aalto-yliopiston professori Frank Martela on filosofi ja psykologian tutkija, joka on erikoistunut mielekkyyteen, ihmisen motivaatioon ja siihen, miten organisaatiot ja laitokset voivat vapauttaa inhimillistä potentiaalia. Hänen tavoitteenaan on ymmärtää. mitä tehdä, arvostaa ja tavoitella tässä kehittyvässä kokemuksessa, jota kutsutaan ihmiselämäksi. Martela pyrkii tutkimaan onnellisuuden, mielekkyyden, ihmisen perustarpeiden ja hyvän elämän perusteita tarjotakseen oivalluksia, jotka voivat auttaa meitä jokaista elämään hieman parempaa ja itse valittua elämää.

Martelasta on tullut kansainvälisesti tunnustettu merkityksen ja onnen aiheiden asiantuntija. Hän on luennoinut viiden eri mantereen yliopistoissa. Hänen kirjansa A Wonderful Life – Insights on Finding a Meaningful Experience (HarperCollins 2020) on käännetty 29 kielelle, mukaan lukien ranska, espanja, saksa, japani, korea ja indonesia.

Oasis of Radical Wellbeing (2021-2024) on Aalto-yliopiston strateginen hanke, jonka tavoitteena on edistää ja tukea yhteisön hyvinvointia.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: