Finaviasta Kauppakorkeakoulun Premium Partner

Kaksivuotisella kumppanuussopimuksella tähdätään laaja-alaisen yhteistyön rakentamiseen useilla eri osa-alueilla.
Ihmisiä lentokentällä -kuvituskuva

Kauppakorkeakoulun uusimman kumppanuusyrityksen Finavian lentoasemaverkostoon kuuluu 21 lentoasemaa eri puolilla Suomea. Finavia palvelee suomalaisia ja kansainvälisiä kuluttajia kehittämällä yhteyksiä yhteistyössä lentoyhtiökumppaneiden kanssa sekä ylläpitämällä lentoasemia ja lentoliikenteen tarvitsemaa infrastruktuuria, jotta matkustaminen olisi mahdollisimman sujuvaa.

Tällä hetkellä Finavialla on meneillään sen historian suurin, miljardin euron investointi- ja kehitysohjelma. Suurin osa siitä kohdistuu jo tälläkin hetkellä Pohjois-Euroopan johtavaksi kaukoliikennekentäksi valitun Helsinki-Vantaan vahvistamiseen ja laajentamiseen.

”Kehitysohjelmamme synnyttää Helsinki-Vantaalle 5 000 uutta, pysyvää työpaikkaa. Mittavan kehitysohjelman lisäksi Finavian toiminnassa painottuu poikkeuksellisen laadukkaan asiakaskokemuksen rakentaminen”, kertoo Finavian henkilöstöjohtaja Kaarina Soikkanen. ”Nyt aloitettu yhteistyö Aalto-yliopiston kanssa on meille tärkeää, sillä tulemme yhtiönä tarvitsemaan tulevaisuudessa hyvin monen tyyppistä ja myös aivan uudenlaista, innovatiivista osaamista Finaviaan.”

Monipuolisuus on valttia

Myös Kauppakorkeakoululle nyt solmittu kumppanuus on loistava lisä partneriportfolioon.

”Toivotamme Finavian lämpimästi tervetulleeksi mukaan partneriohjelmaan”, sanoo Kauppakorkeakoulun ulkoisista suhteista vastaava Jonna Söderholm. ”Odotamme innolla millaiseksi yhteistyö rakentuu, sillä meillä on useita yhteisiä teema-alueita, joita sekä Aalto-yliopisto että Finavia haluavat toiminnassaan painottaa. Näitä ovat esimerkiksi vastuullisuus, kansainvälisyys, asiakkuuksien kehittäminen sekä ICT:n mukanaan tuomien uusien innovaatioiden kiihdyttäminen ja hyödyntäminen.”

Lentoliikenne on iso työllistäjä

Finavian lentokentät tarjoavat jo nyt ja tulevat tarjoamaan, meneillään olevan kehitysohjelman myötä, työtä tuhansille. Kauppatieteilijöitä kiinnostaa luonnollisesti koko toimialaan liittyvä bisnes ja se, millaisia työtehtäviä ala juuri heille tulevaisuudessa tarjoaa. Finavia osallistuikin Aalto-yliopiston kesätyöpäivään ensimmäistä kertaa tammikuussa ja kokemus oli positiivinen:

”Messuständillämme kävi mukavasti opiskelijoita ja oli ilo kertoa heille Finaviasta ja monipuolisista uramahdollisuuksistamme”, iloitsee HR Partner Sari Karjalainen.

Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Aalto-yliopiston kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 13 yritystä.

Lisätietoja:
Anne Salonvaara
Senior Manager, Corporate Relations
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu

Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.