Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahaston apurahat haettavissa 31.1.2022 asti

Apurahoja myönnetään sillanrakennuksen ja talonrakennuksen aloilla suoritetuista opinnoista tai kannustuksena aihealueiden jatko-opiskelijoille.
Isoisänsilta Helsingissä.

Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahaston rahastotoimikunta julistaa haettavaksi sillanrakennuksen ja talonrakennuksen apurahoja tunnustuksena suoritetuista opinnoista tai kannustuksena aihealueiden jatko-opiskelijoille. Jaettavien apurahojen suuruus vaihtelee välillä 1500 – 5000 euroa. Apurahojen lopulliseen lukumäärään ja suuruuteen vaikuttavat hakijoiden määrä ja heidän opintojensa taso.

Apurahakriteerit

Apurahoja voivat hakea sillan- tai talonrakennukseen perehtyneet Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun diplomi-insinöörin tutkintoa tai jatko-opintoja suorittavat opiskelijat sekä äskettäin Aalto-yliopistossa diplomi-insinöörin tutkinnon tai jatkotutkinnon suorittaneet henkilöt.

Hakemus

Apurahan hakijan tulee osoittaa rahastotoimikunnalle lyhyt vapaamuotoinen hakemus, josta ilmenevät hakijan perehtyneisyys sillan- tai talonrakennustekniikkaan sekä hakijan opintomenestys ja yhteystiedot (nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero). Hakijoita pyydetään ilmoittamaan hakemuksessaan, onko heidän opintojensa painotus ollut sillan- vai talonrakennustekniikassa.

Hakemuksen liitteet: opintorekisteriote tai tutkintotodistus sisältäen kurssiluettelon

Hakemus on toimitettava Rakennustekniikan laitokselle sähköpostitse osoitteella [email protected] siten, että se on perillä viimeistään 31.1.2022.

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto tukee pitkällä aikavälillä tasapuolisesti sillan- ja talonrakennuksen alueita. Hakemuksien arviointiin vaikuttaa myös alkupääoman lahjoittajan tarkoitus edistää erityisesti konstruktiivista rakennustekniikkaa.

Apurahat julkistetaan ja jaetaan maaliskuussa pidettävässä tilaisuudessa. Apurahan saajille tiedotetaan apurahan myöntämisestä sähköpostitse.

Apurahatilaisuuden ajankohdasta ja muodosta päätetään ottaen huomioon korona-pandemian tilanne.

Mahdollisiin apurahoja koskeviin tiedusteluihin vastaavat:
Rakennustekniikan laitoksen sihteeri Elsa Nissinen-Narbro, puh 0503502638
Dipl.ins. Lauri Salokangas, puh. 0408322717
Prof. Jari Puttonen, puh. 0503841782

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahastosta jaetaan vuosittain apurahoja ja tunnustuspalkintoja Aalto-yliopiston sillanrakennuksen ja talonrakennuksen alan opiskelijoille, nuorille tutkijoille ja vastavalmistuneille.

Lisätietoja rahastosta
Dipoli / kuvaaja: Tuomas Uusheimo

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.