Etäohjautuva lääkerobotti ja monipaikkainen musiikkiesitys – tule tutustumaan virtuaaliteknologian tulevaisuuteen

Ihmisen virtualisoinnin sekä etäläsnäolon mahdollistavat tekniikat mullistavat tieteen ja taiteen sekä niiden yhdistämisen. Tilaisuudessa puhuu alan ykkösosaajia Suomesta ja maailmalta - tervetuloa seuraamaan tapahtumaa 6. lokakuuta.
MAGICS kick.off

Aalto-yliopisto, Tampereen yliopisto ja Taideyliopisto ovat perustaneet Suomen Akatemian tuella digitaalisen MAGICS-infrastruktuurin, jonka tavoitteena on kehittää virtuaalista läsnäoloa, joka näyttää ja tuntuu siltä kuin kaikki osallistujat olisivat samassa tilassa. Kolmen yliopiston ja Suomen Akatemian yhteinen panos on noin 3,4 miljoonaa euroa.

6. lokakuuta järjestettävässä MAGICS kick-off tapahtumassa yhteistyössä mukana olevat tutkijat, alan yritysten edustajat ja taiteilijat kertovat infrastruktuurin avaamista mahdollisuuksista ja pitävät virtuaalidemonstraatioita.

Tilaisuus on englanninkielinen.

OHJELMA

14:30–15:30         Introduction to MAGICS, Mikko Sams, Director of MAGICS, Aalto University

Panel Discussion on Remote Presence, Atanas Gotchev, Vice Director of MAGICS, Tampere University

Panelists

• Mikko Sams, Professor of Neuroscience, Brain and Mind Laboratory, Aalto University and Director of the MAGICS infrastructure network
  • Elisa Mekler, Assistant Professor in Human-Computer Interaction at Aalto University and Director of Aesthetic Experience in Interactive Systems Group
  • Justin Trieger, Director of New Media and Distance Learning at New World Symphony, America’s Orchestral Academy, Miami, FL, USA
  • Kimmo Pentikäinen, Vice President, Business Development at Elisa Oyj
  • Gur Arie Bittan, CEO of Mantis Vision

15:30–16:30    Demonstrations of MAGICS activities (6 á 10 min):

• VoCap platform, Mantis Vision (live stream from Israel)
  • Remote operation of vehicle, Hotel Rosendahl
  • Remote operation of medical robots, Hotel Rosendahl
  • Multi-location demo with students from Näty (TAU) and Kuva (Uniarts) (TBC)
  • Multi-location musical performance, Sebastian Schlecht, violin (Espoo) and Henna Tahvanainen, kantele (Tampere)
  • Embrace jury awards the winning team who present their XR project (Espoo)

16:30                Closing of event, Mikko Sams

Ilmoittautuminen 5. lokakuuta mennessä ilmoittautumislinkin kautta.

URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu: