Emeritusprofessori Patrick Gane sai palkinnon “Outstanding Educator”

Kemian tekniikan korkeakoulun emeritusprofessori Patrick Gane palkittiin erinomaisena kouluttajana vuoden 2022 TAPPIConissa Yhdysvalloissa 1. toukokuuta 2022. TAPPICon on tapahtuma, jossa eri puolilta maailmaa tulevat ammattilaiset voivat keskustella tärkeimmistä kysymyksistä, uusista edistysaskelista ja teknologioista sekä tulevaisuuden strategioista, jotka auttavat alaa menemään eteenpäin. Tämän vuoden keskeiset aihealueet olivat paperi, pehmopaperi, kuitukankaat, luotettavuus ja kunnossapito, kierrätyskartonki ja naiset teollisuudessa.

Patrick Gane

Gane toimi professorina biotuotteiden ja biotekniikan laitoksella vuosina 2006-2021. Hänen tutkimuksensa painopistealueisiin kuuluvat nesteiden ja lämmön vuorovaikutus monimutkaisten huokoisten verkostomateriaalien kanssa, mukaan lukien nanokokoluokan ilmiöt, joita sovelletaan painamiseen, ympäristötieteisiin ja komposiittibiomateriaaleihin. Hänellä on yli 400 tieteellistä julkaisua ja yli 300 yrityspatentin keksintöä. Gane on myös aktiivinen vieraileva puhuja monissa tapahtumissa.

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: