Eero Vaaran artikkeli palkittiin orgaanisaatiot ja johtamisen alan parhaana

Valintaa tehtäessä arvioitiin kaikki vuoden aikana julkaistut alan artikkelit maailmanlaajuisesti.

Professori Eero Vaara on saanut Academy of Managementin (AOM) Organization and Management -alan parhaan vuonna 2014 julkaistun artikkelin palkinnon.

Hän kirjoitti artikkelin yhdessä Joep Cornelissenin (Rotterdam School of Management, Erasmus University) ja Saku Mantereen (Hanken) kanssa. Palkinto on merkittävä, koska valintaa tehtäessä arvioitiin kaikki vuoden aikana julkaistut alan artikkelit maailmanlaajuisesti.

Palkittu julkaisu edistää erinomaisesti, arviointiperusteiden mukaisesti, teoreettista ymmärrystä organisaatioista, organisoinnista ja johtamisesta.

Tutkimus keskittyy traagiseen tapahtumasarjaan, jossa poliisin terroristiyksikkö ampui täysin syyttömän miehen, Jean Charles de Menzesin, Lontoon metrossa. Teoreettisesti tutkimuspaperi selittää sensemaking-näkökulmasta, miten poliisin eri toimijat asteittain sitoutuivat väärään käsitykseen keskinäisessä kommunikaatiossaan.

Palkinto myönnettiin 7.-11.8.2015 Vancouverissa järjestetyssä Academy of Managementin vuositapaamisessa, joka oli järjestyksessään jo 75. Ensimmäisen kerran palkinto jaettiin vuonna 2010.

Lisätietoja:
Professori Eero Vaara

Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Apurahanjakotilaisuus
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuodelle 2024 myönnettiin yhteensä yhdeksän apurahaa.