East Africa Day käynnistää opiskelijoiden projektityöt Itä-Afrikassa

Kaikille avoimessa aamupäivässä kuullaan laaja kattaus asiantuntijanäkemyksiä kestävästä kehityksestä ja innovaatioista.
ea_day_fi_fi.jpg

Aalto Global Impact järjestää ensimmäisen East Africa Day -tapahtuman 12. tammikuuta Otaniemen Design Factorylla. Mukana on puhujia akateemisesta maailmasta, yrityksistä ja kansalaisjärjestöistä.

“East Africa Day on tarkoitettu kaikille globaaleista kehityshaasteista kiinnostuneille. Haluamme myös vahvistaa opiskelijoiden case-työskentelyä yli kurssirajojen ja asettaa kurssien haasteet laajempaan yhteiskunnalliseen kontekstiin”, kertoo Riina Subra, Senior Project Manager Aalto Global Impact -tiimistä.

East Africa Day antaa vauhdikkaan lähdön useamman monitieteisen kurssin kenttätöille. Aallon opiskelijat etsivät ratkaisuja kestävän kehityksen haasteisiin yhdessä itä-afrikkalaisten kumppaniyliopistojen opiskelijoiden ja muiden sidosryhmien kanssa tänä keväänä. Projekteissa tarkastellaan muun muassa ruokaturvallisuutta, osallistavaa arkkitehtuuria, kierrätettyjä rakennusmateriaaleja ja ilmastotiedon hyödyntämistä pienviljelyssä.

“Opiskelijat pääsevät esimerkiksi tutkimaan ja testaamaan muovi- ja metallijätteen jatkokäyttöä rakennusmateriaalina Ugandassa. Tällaisista akateemisen ajattelun ja monimutkaisten haasteiden törmäytyksistä on syntynyt innovaatioita, joita opiskelijamme ovat olleet mukana kehittämässä. Yksi esimerkki on vedenpuhdistuslaite Nanomaji”, kertoo Sustainable Global Technologies -ohjelman koordinaattori Matleena Muhonen.

Ongelmalähtöisen oppimisen kehittäminen on teemana myös laajemmassa Aalto-yliopiston, Dar es Salaamin yliopiston, Nairobin yliopiston ja Makereren yliopiston kolmivuotisessa PBL East Africa -hankkeessa.

East Africa Day järjestetään 12. tammikuuta Otaniemen Design Factorylla. Tervetuloa mukaan! Katso tilaisuuden ohjelma täältä.

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.