DI Juhana Hietarannasta vuoden 2015 liikennetekniikan opiskelija

Kymmenettä kertaa jaettu ”Vuoden liikennetekniikan opiskelija” -palkinto luovutettiin DI Juhana Hietarannalle 1.3.2016 pidetyssä tilaisuudessa.
Juhana Hietaranta

Liikennetekniikan oppituoli palkitsee vuosittain liikenne- ja tietekniikkaa pääaineenaan opiskelleiden, edellisenä vuonna valmistuneiden diplomi-insinöörien joukosta vuoden opiskelijan.

Hietarannan Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulussa lokakuussa 2015 tarkastetun diplomityön aiheena oli "Metron turvallisuusjohtamisjärjestelmän kehittäminen". Diplomityössä selvitettiin uuden kaupunkiraideliikennelain vaatimuksia metron turvallisuusjohtamisjärjestelmälle ja arvioitiin, kuinka hyvin ne toiminnassa täyttyvät. Työssä kartoitettiin myös turvallisuuskulttuuria HKL-Metroliikenteessä ja annettiin ehdotuksia metron turvallisuusjohtamisen kehittämiseksi. Työn ohjaajana toimi DI Matias Heselius. Työ on luettavissa osoitteessa: https://aaltodoc.aalto.fi/handle/123456789/18652.

Liikennetekniikan professori Tapio Luttinen ojensi Hietarannalle kiertopalkinnon, jonka Ramboll Finland Oy lahjoitti Teknilliselle korkeakoululle Liikennelaboratorion täyttäessä 40 vuotta vuonna 2006. Luttinen korosti kiitospuheessaan Hietarannan laaja-alaisia ja hyvin suoritettuja opintoja, joiden avulla hän on tehnyt vankkaan teoreettiseen viitekehykseen perustuvan ajankohtaisen, monipuolisen ja hyödyllisen diplomityön. Jarkko Niittymäki ja Pekka Väinölä Ramboll Finland Oy:stä luovuttivat Hietarannalle palkintoon kuuluvan stipendin.

Juhana Hietaranta työskentelee nyt HKL-Metroliikenteessä, jossa hän pääsee toteuttamaan diplomityössä tekemiään ehdotuksia. Näin hän voi itse varmistaa, ettei työtä ole kirjotettu vain hyllyyn pölyttymään.

Henri Hentilä, Henrik Kahanpää & Alec Wright.
Palkinnot ja tunnustukset, Opinnot Julkaistu:

Mikä on parasta tohtoriopinnoissa? Palkitut sähkötekniikan tohtorit kertovat

Elli Leppänen, Henri Hentilä, Henrik Kahanpää ja Alec Wright palkittiin erinomaisista väitöskirjoista.
Kaksi mieshenkilöä juhlapuvuissa kiltalippujen edessä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

68 tohtoria ja viisi kunniatohtoria – katso kuvat tekniikan alan tohtoripromootiosta

Vuoden 2024 tekniikan alan juhlallinen tohtoripromootio järjestettiin pe 14.6. Dipolissa.
Tiny plant with text aside Unite! Seed Fund 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Yhteistyö Julkaistu:

Unite! Seed Fund 2024: Aalto mukana 13 rahoitusta saaneessa hakemuksessa

Unite! Seed Fund -rahaston tavoitteena on kannustaa ja tukea opettajien, tutkijoiden ja opiskelijoiden yhteistyöhankkeita.
Kunniatohtori Ashok Kumar
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston uusi tekniikan kunniatohtori Ashok Kumar on biotekniikan uranuurtaja

Professori Askhok Kumar on maailmanlaajuisesti palkittu biotekniikan tutkija ja uranuurtaja.