Design Factory -verkosto laajenee Etelä-Koreaan

Design Factory tarjoaa opiskelijoille, tutkijoille ja yrityksille mahdollisuuden mutkattomaan yhteistyöhön. Avajaisia juhlitaan Soulissa 22.4.

Aalto-yliopiston inspiroimia, opiskelijat ja yritykset yhdistäviä innovaatiopajoja toimii pian kuudessa maassa eri puolilla maailmaa.

Design Factory Korean avajaisia juhlitaan Soulissa sijaitsevassa Yonsein yliopistossa 22. huhtikuuta. Kyseessä on Aalto-yliopiston Design Factoryn mallia soveltava innovaatiotila, joka tarjoaa opiskelijoille, tutkijoille ja yrityksille mahdollisuuden uusia ideoita, tuotteita ja ratkaisuja synnyttävään mutkattomaan yhteistyöhön.

Aalto-yliopisto ja sen Design Factory ovat olleet aktiivisesti mukana Design Factory Korean suunnittelussa.

­– Meillä ja maailmalla Design Factoryt ovat jo osoittaneet olevansa hyviä paikkoja sekä tieteenalat ylittävälle opetukselle että yritysten ja muiden yliopistojen kanssa tehtävälle yhteistyölle. Design Factorien tekemisen meininki sekä avoin ja kansainvälinen kulttuuri auttavat yliopistoja ja niiden kumppaneita uuden luomisessa ja yrittäjyyden tukemisessa, sanoo Aalto-yliopiston vararehtori Hannu Seristö. Aalto-yliopisto suunnittelee myös laajempaa yhteistyötä Yonsein yliopiston kanssa.

Yritysten haasteita ratkomassa

Aalto-yliopistossa syntyneellä Design Factory -konseptilla toteutettuja innovaatiopajoja toimii kuudessa maassa: Suomessa, Sveitsissä, Chilessä, Australiassa, Kiinassa ja nyt Etelä-Koreassa.  Design Factory Korean tavoitteena on edeltäjiensä tavoin rohkaista opiskelijoita luovuuteen, yrittäjyyteen ja johtajuuteen sekä luoda uusia mahdollisuuksia yhteistyöhön myös kansainvälisten yritysten kanssa.

Suomessa opiskelijat ovat ratkoneet yritysten haasteita esimerkiksi Design Factoryn jokavuotisella tuotekehityskurssilla. Kurssilta on lähtöisin muun muassa maailman lentokentiltä tuttu mobiililaitteiden langattoman lataamisen mahdollistava Powerkiss. Viime vuonna kurssilla syntyivät turistien suunnistamista helpottavat älykengät sekä nopea ja ekologinen tapa päästä eroon luteista. Tämän vuoden tuotekehityskurssilla opiskelijat ovat ratkoneet monialaisissa tiimeissä muun muassa Airbusin, Audin ja Espoon kaupungin haasteita.

Aalto-yliopiston tuotekehityskurssin tulokset esitellään 22. toukokuuta järjestettävässä lopputyögaalassa. Median edustajat ovat lämpimästi tervetulleita gaalaan! Lähetämme tarkemman kutsun ja lisätietoja lähiaikoina.

Lisätietoja:

Professori Kalevi Ekman
Aalto-yliopisto
Design Factory

Design Factory -verkkosivut

Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.
Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Räätälöity opiskelijaprojekti Hiltille, projektiryhmä päätöstapaamisessa
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat auttoivat Hiltiä ymmärtämään sen asiakkaiden taloudellista päätöksentekoa

Hilti (Suomi) Oy ja Kauppakorkeakoulu yhdistivät voimansa selvittääkseen Hiltin työkalupalvelun taloudellisia vaikutuksia sekä kehittääkseen palvelun myyntiprosessia asiakasyritysten talousjohdon kanssa.
Aalto Digital Creatives Batch 5 Kickoff iWing/Agrid/Aalto 12032024
Mediatiedotteet Julkaistu:

Aalto Digital Creatives -ohjelmaan valittiin 14 ideaa

Aalto-yliopiston viides luovien alojen esihautomo-ohjelma alkoi Aalto Startup Centerissä 12.3.2024.