Back to Work – Miten rakennamme yhdessä sosiaalisesti kestävämmän työn tulevaisuuden?

Aalto-yliopiston Future of Work -hankkeen tutkimuspäällikkö Hertta Vuorenmaa haastattelee eri alojen asiantuntijoita saadakseen monipuolisia näkemyksiä työn tulevaisuudesta.
4 students sitting around table
Miten rakennamme yhdessä sosiaalisesti kestävämmän työn tulevaisuuden?

Koska monet meistä siirtyvät takaisin työpaikalle ja totuttelemme uuteen normaaliin, päätimme kysyä asiantuntijoilta heidän mielipidettä siitä, miten voimme tehdä tämän sosiaalisesti kestävämmällä tavalla. Tutkimuspäällikkö Hertta Vuorenmaa haastattelee joka kuukausi syyskuusta 2021 tammikuuhun 2022 eri asiantuntijoita saadakseen näkemyksiä työn tulevaisuudesta, siitä kuinka voimme rakentaa yksilöllistä, organisaatiotasoista ja yhteiskunnallista kestävyyttä.

Haastatellut asiantuntijat ovat eri taustoista, mukaan lukien pastori ja tiedetoimittaja, filosofi, terveysvalmentaja ja neurologi.

Tapahtumat tallennetaan ja ladataan Aalto -yliopiston YouTube -kanavalle.

Haastattelusarja alkaa pastori ja toimittaja Hilkka Olkinuoran kanssa 21. syyskuuta. Professori Esa Saarinen jatkaa lokakuussa, ja marraskuun vieraana on neurologi ja professori Kiti Müller. Sitten aloitamme uuden vuoden hyvin tammikuussa Hintsa Performancen seniorivalmentaja Heikki Huovisen kanssa, joka keskustelee sekä fyysisen että mielen hyvinvoinnin ylläpitämisestä työssä. Professori Jari Hakanen liittyy joukkoomme helmikuussa.

Löydät tapahtumat täältä:

Hilkka Olkinuora - Arvot, arvio ja arvostus 21.9.2021 15.00 EEST

Esa Saarinen - Keskustelu muuttuvasta työstä ja ajattelun ajattelemisesta 14.10.2021 15.00 EEST

Kiti Müller - Työelämän muuttaminen: aivojen hyvinvointi mielessä, luovuuden lisääminen optimoimalla työtä ja tyhjäkäyntiä 25.11.2021 15.00

Heikki Huovinen- Tietotyöläisen henkinen ja fyysinen suorituskyky 2020-luvulla 19.1.2022 15.00

Jari Hakanen - Työpahoinvointipuheesta työhyvinvointitekoihin? 9.2.2022 15.00

Back to Work Sessions on lisäosa Aalto-yliopiston avoimeen verkkokurssiin Future of Work. Kaikille avoin kurssi tarjoaa näkemyksen siitä, kuinka teknologinen kehitys meneillään olevan neljännen teollisen vallankumouksen aikana muuttaa työskentelytapaamme ja sitä, miten nämä muutokset vaikuttavat eri tasoilla. Tule oppimaan kanssamme osoitteessa futurework.aalto.fi.

Future of Work logo on yellow background

Future of Work

Future of Work on 4-vuotinen tutkimushanke, joka tuo yhteen huippututkijat, edelläkävijäyritykset ja kuntatoimijat tarttumaan tulevaisuuden työn kysymyksiin!

URL kopioitu

Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.