Arvot käytäntöön – tutustu päivitettyihin eettisiin periaatteisiin

Eettiset periaatteet, yhteiset reilun pelin säännöt koskevat meitä jokaista.
Kaksi henkilöä kampuksella.

Aalto-yliopiston eettiset periaatteet (Code of Conduct) on päivitetty vastaamaan uudistettuja arvojamme ja toimintaympäristön muutoksia. Tutustu eettisiin periaatteisiin – ne koskevat meitä jokaista ja luovat yhteistä toimintakulttuuria. Aiemmat periaatteet laadittiin vuonna 2017.

Koko toimintamme Aallossa perustuu siihen, että meillä kaikilla on hyvä työskennellä ja opiskella yhdessä. Sitoutuminen eettisiin periaatteisiin luo pohjan yhteisömme menestykselle ja hyvinvoinnille. Haluamme olla ylpeitä paitsi siitä, mitä saavutamme, myös tavasta, jolla sen teemme.

Aalto-yliopiston eettiset periaatteet ovat meidän kaikkien yhteiset ”reilun pelin säännöt”. Ne auttavat tekemään eettisesti oikeita valintoja ja selkeyttävät, mitä arvojemme mukainen toiminta käytännössä tarkoittaa. Vastuullisuus, rohkeus ja yhteistyö sekä tapamme toimia ohjaavat kaikkea tekemistämme.

Eettiset periaatteet koostuvat viidestä pilarista

Periaatteet koostuvat viidestä pilarista: Vastuumme ihmisistä, vastuumme kestävästä kehityksestä, vastuumme toiminnan eettisyydestä, vastuumme omaisuudesta ja vastuumme tiedosta. Kun olet tutustunut kaikkiin pilareihin, on sinun myös helppo toimia periaatteiden mukaisesti.

Eettiset periaatteet koskevat jokaista aaltolaista: opiskelijoita, työntekijöitä, hallituksen jäseniä, Aalto-yliopiston tytäryhtiöiden työntekijöitä ja johtoa. Meidän jokaisen teot ja sanat merkitsevät. Se, mitä teemme ja millä tavalla, on aivan yhtä tärkeää kuin se, mitä sanomme.

Maailman muuttuessa toimintamme vastuullisuuden merkitys korostuu entisestään. Periaatteiden päivityksen yhteydessä esimerkiksi kestävän kehityksen, omaisuuden ja varojen käytön sekä tietosuojan ja tietoturvan periaatteita on täsmennetty.

Eettiset periaatteet, linkkejä lisätietoihin ja vinkkejä eettiseen toimintaan löytyy Eettiset periaatteet -verkkosivulta. Materiaali on koottu myös pdf-dokumentiksi. Linkit näihin löydät alta. Kesän jälkeen tulee Workday-palveluun saataville myös koulutusmateriaali eettisistä periaatteista.

Kaksi henkilöä kampuksella.

Eettiset periaatteet - arvot käytäntöön

Eettiset periaatteet (Code of Conduct) muodostavat Aalto-yhteisön kulttuurin perustan, ja toteutamme niiden avulla arvojamme ja tapaamme toimia.

Aalto-yliopisto

Kristiina Kemetter

Päälakimies

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.
Three students sitting at the School of Business. Photo: Ari Toivonen
Yliopisto Julkaistu: