Anu Honkalinna nimitetty spinoff-sijoituspäälliköksi

Hänen tehtävänään on hoitaa sijoituksia yliopistosta ponnistaviin yrityksiin.
Anu Honkalinna Dipolissa

Oikeustieteen maisteri Anu Honkalinna on nimetty Aalto-yliopiston spinoff-sijoituspäälliköksi 7.8.2023 alkaen.

Anu Honkalinnan tehtävänä on rakentaa ja hoitaa yliopiston spinoff-sijoituksia eli sijoituksia yliopistosta ponnistaviin yrityksiin. Hän neuvoo tutkijoita ja muita kaupallistamisen parissa työskenteleviä spinoff-yrityksen perustamisen rahoituksellisissa ja liiketoiminnallisissa kysymyksissä. Hän rakentaa yhteyksiä yliopiston spinoff-tiimien ja varhaisen vaiheen sijoittajayhteisön kanssa.

Honkalinna raportoi salkun kehittymisestä Aalto-yliopiston hallitukselle, sijoituskomitealle ja muille sidosryhmille ja osallistuu kaupallistamiseen liittyvien periaatteiden ja toimintamallien kehittämiseen.

Anu Honkalinna työskentelee läheisessä yhteistyössä yliopiston muiden palvelujen kanssa, kuten sijoitus- ja innovaatioekosysteemipalvelut.

Honkalinnalla on laaja työkokemus muun muassa lakiasianjohtajana kansainvälisissä vakuutusalan yhtiöissä sekä perustajana ja neuvonantajana useissa startup-yrityksissä. Hän on osallistunut aktiivisesti tutkimusperusteisten spinoff-yritysten kehittämiseen ja toiminut kouluttajana startup-yritysten juridiikan kursseilla Turun yliopistossa.

Hän raportoi Aalto-yliopiston talousjohtajalle Marianna Bomille.

Panu_Savolainen, photo by Hayley Le
Yliopisto Julkaistu:

Panu Savolainen: Toivoisin, että meillä olisi Aallossa päivä, jolloin riisutaan vallan vaatteet ja asetelmat

"Monissa alkuperäiskansojen kulttuureissa on hetkiä, jolloin johtajat luopuvat vallastaan. Joko valta annetaan jollekin yhteisön köyhimmälle tai päähänpotkituimmalle taholle, tai sitten valtaa ei käytä kukaan."
A-logo, Aalto-yliopisto, Kuva: Anni Kääriä
Yliopisto Julkaistu:

Suomen korkean teknologian profiili vahvistuu Natossa – Otaniemeen perustetaan yrityskiihdyttämö

Kiihdyttämö keskittyy tulevaisuuden kommunikaatiojärjestelmiin ja kvanttiteknologiaan.
Emeritusprofessori Lauri Niinistö

Lauri Niinistö in Memoriam

Emeritusprofessori Lauri Niinistö menehtyi helmikuun lopulla 82 vuoden iässä pitkällisen sairauden uuvuttamana. Hän oli Teknillisen korkeakoulun pitkäaikainen epäorgaanisen kemian professori.
A woman wearing a big scarf is holidng a cup on her lips. Lights, buildings and people on the background.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Jinjing Zhu: Taito kertoa omista taidoista ja antaa esimerkkejä kokemuksesta auttoi minua saamaan tämän harjoittelupaikan

Jinjing Zhu on toisen vuoden Business Analytics -maisteriopiskelija ja hän tekee harjoittelua OnePlus Finlandilla.