Antti Oulasvirran julkaisu palkittiin parhaana huippukonferenssissa Yhdysvalloissa

Artikkeli käsittelee ihmisen ja tietokoneen vuorovaikutuksen tutkimusta ongelmanratkaisun näkökulmasta.
antti_oulasvirta_aalto_fi.jpg

Aalto-yliopiston professori Antti Oulasvirran ja Kööpenhaminan yliopiston tutkija Kasper Hornbækin julkaisu HCI Research as Problem-Solving palkittiin parhaana San Josessa järjestetyssä CHI-konferenssissa. Kyseessä on tärkein ihmisen ja tietokoneen väliseen vuorovaikutukseen keskittyvä konferenssi maailmassa.

Antti Oulasvirran tutkimus tähtää erityisesti käyttöliittymien käytettävyyden ja käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Euroopan tiedeneuvosto (ERC) myönsi vuonna 2014 Oulasvirralle noin 1,5 miljoonan euron ERC Starting Grant rahoituksen viideksi vuodeksi.

Lue myös: Professori Antti Oulasvirta parantaa käyttöliittymiä laskennallisen tieteen ja psykologian avulla

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.