Amerin Kulttuurisäätiö lahjoittaa Taiteiden ja suunnittelun korkeakoululle

Kulttuurisäätiö haluaa kohdentaa 50 000 euron lahjoituksen vaativiin taiteellisiin ja tieteellisiin suorituksiin.

Amerin Kulttuurisäätiö lahjoittaa 50 000 euroa Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoululle. Kulttuurisäätiön mukaan Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu sopii hyvin heidän kohteekseen, sillä Säätiö haluaa kohdentaa tukeaan vaativiin taiteellisiin ja tieteellisiin suorituksiin.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opetuksella ja tutkimuksella on suuri merkitys Suomen luovien alojen ja kulttuurin tulevaisuudelle. Sen osaamisalueet osana Aallon monialaista kokonaisuutta ovat merkittäviä myös suomalaisen elinkeinoelämän menestykselle.

”Aalto-yliopisto on johtavia yliopistoja designin alalla, ja Amerin Kulttuurisäätiö haluaa tukea yliopistotason muotoilukoulutusta, joka edistää luovuutta ja luo muotoilun avulla innovatiivisia käytännön sovelluksia. Näistä syistä halusimme lahjoittaa Taiteiden ja suunnittelun korkeakoululle”, sanoo Amerin Kulttuurisäätiön hallituksen puheenjohtaja Ilkka Brotherus.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta valmistuu muun muassa muotoilijoita, media-alan ammattilaisia, elokuva-alan osaajia ja arkkitehteja sekä taiteen tekijöitä. Koulu on arvioitu maailman 13. parhaaksi muotoilun ja taiteen alueilla yli 1 600 yliopiston joukosta (QS 2017).

Aalto-yliopiston toiminta keskittyy lähivuosina Otaniemeen, jonne on kehittymässä kansainvälisesti ainutlaatuinen tiede-, taide- ja teknologiakampus.

Lisätietoja:

Anna Valtonen
Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun dekaani, Aalto-yliopisto
puh. 050 592 2317

Tea Lindfors
Asiamies, Amerin Kulttuurisäätiö
puh.  040 529 0409

Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony