Alumnit keskustelivat johtajuudesta Lontoon toisessa dekaanin alumnitapaamisessa

Alumnit saivat myös kuulla tuoreita kuulumisia Aalto-yliopistosta.
Alumneille tarjoutui mahdollisuus nauttia virvokkeista ja toistensa seurasta Lontoossa.

Noin 30 Aallon alumnia, joista suurin osa edusti kauppatieteitä, mutta muutamat myös tekniikan alaa, kerääntyivät Citin toimistoon Lontoossa 16.11. Tilaisuus oli jo toinen laatuaan Lontoossa, edellinen pidettiin siellä vuonna 2015. Iltaa isännöi ystävällisesti Citin puolelta Kauppakorkeakoulun alumni Ari Mäkelä (Managing Director, Nordic Investment Banking).

Kauppakorkeakoulun dekaani, professori Ingmar Björkman (kuvassa alla) kertoi Aalto-yliopiston ja Kauppakorkeakoulun kuulumiset. Kuten aiemmissa ulkomaan alumnitilaisuuksissa, alumnit olivat iloisia kuullessaan, että he voivat edelleen, Aalto-yliopiston viime vuosien myönteisen kehityksen ansiosta, olla ylpeitä alma materistaan.

Aalto University Executive Educationin toimitusjohtaja, Professor of Practice Pekka Mattila esitteli mielenkiintoisia löydöksiä menestyksekkäiden yhtiöiden johtajuudesta, mainiten muun muassa voittavien organisaatiokulttuureiden tärkeimmät ominaisuudet sekä organisaatioiden ”terveyden” vaikutuksen niiden tulokseen. Väite, että johtajien täytyy voida osoittaa sekä empaattisuutta että kovuutta luodakseen korkean suoritustason kulttuureita, herätti vilkasta keskustelua alumnien keskuudessa.

Keskustelu jatkui pitkään illan virallisen ohjelman päätyttyä, ja alumnit olivat hyvin aktiivisia uusien yhteyksien luomisessa.

Lontoon alumnitapahtuma oli jatkoa dekaanin samantapaisille tapaamisille Tukholmassa, New Yorkissa, Lontoossa vuonna 2015, Kaliforniassa Stanfordin yliopiston kampuksella ja Moskovassa.

Tapahtumien tarkoituksena on kasvattaa Aalto-yliopiston alumniyhteisöä myös Suomen ulkopuolella ja kannustaa alumneja pysymään eri tavoin yhteydessä alma materiinsa.

Aalto-yliopiston alumniverkostossa on jo yli 40 000 alumnia yli 80 maassa. Verkostoon voi liittyä ilmaiseksi osoitteessa alumninet.aalto.fi

Lisätietoja:
Jonna Söderholm, päällikkö, External Relations, Kauppakorkeakoulu

URL kopioitu

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.