AlumniStudent Weekend on pidetty perinne

Alumnit ja opiskelijat yhteen kokoava seminaari on järjestetty noin 30 kertaa.
Aalto University / AlumniStudent Weekend at the School of Electrical Engineering / photo: Linda Koskinen

”AlumniStudent Weekend -seminaari on sisällöltään erinomainen ja erityisen hienoa on se, että tapahtuma mahdollistaa opiskeluaikaisten tuttujen ja alumnien tapaamisen sekä opiskelijoiden kanssa verkottumisen.”

Näin AlumniStuden Weekend -seminaaria kuvailee alumni Tuula Ruokonen, Valmet Oy:n digitaalisuusjohtaja. Hän on osallistunut tapahtumaan lähes joka vuosi ja ollut myös mukana järjestämässä sitä.

Perinteinen alumnien ja opiskelijoiden yhteinen seminaari järjestettiin Sähkötekniikan korkeakoululla lauantaina 27.10.2018. Seminaarin teemoina olivat tänä vuonna kehittyvä terveysteknologia, Suomi avaruudessa, elektromobiliteetti sekä tulevaisuuden johtaja. Vuoden Sähköalumni 2018 -palkinto myönnettiin Matti Alahuhdalle, joka on toiminut muun muassa globaaleissa johtotehtävissä Nokiassa sekä KONEen toimitusjohtajana. Palkinnon myöntämisen perusteluissa mainittiin muun muassa positiivisuus, erittäin vahva substanssiosaaminen sekä aktiivinen osallistuminen Aalto-yliopiston kehittämiseen.

Aalto University / Dean Jyri Hämäläinen and Seppo Saastamoinen, Alumni and Corporate Relations Manager / photo: Linda Koskinen
Aalto ELECin dekaani Jyri Hämäläinen ja alumni- ja yrityssuhdevastaava Seppo Saastamoinen.
Aalto University / AlumniStudent Weekend 2018 at the School of Electrical Engineering / photo: Linda Koskinen
Seminaarin neljän luentosarjan aiheita olivat kehittyvä terveysteknologia, Suomi avaruudessa, elektromobiliteetti sekä tulevaisuuden johtaja.
Aalto University / Vuoden sähköalumni 2018 Matti Alahuhta / photo: Linda Koskinen
Matti Alahuhta valittiin Vuoden 2018 Sähköalumniksi.

AlumniStudent Weekend -seminaari on alumnien keskuudessa pidetty perinne. Tänä vuonna seminaariin osallistui yhteensä 251 vierasta, joista 220 alumnia. Planmecan toimitusjohtaja Tuomas Lokki kiittelee tapahtumaa mukavana tapana pysyä perillä Aallon kuulumisista sekä Sähkötekniikan korkeakoulun uusista tuulista.

Seminaarin toteuttivat yhdessä killat AS-kilta, Inkubio ja SIK, alumniyhdistykset AS-alumnit, BioDI ja Sähköklubi sekä Energiajohtajat ry ja Aalto-yliopiston Sähkötekniikan korkeakoulu.

Teksti ja kuvat: Linda Koskinen

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: