Alumni Tuomas Ilveskoski: Vinkkini opintojaan suunnittelevalle on valita sellaisia aiheita, jotka aidosti kiinnostavat ja motivoivat

KPMG:llä Audit partnerina toimiva Tuomas Ilveskoski kannustaa opiskelijoita valitsemaan opinnoissaan sellaisia aiheita, jotka aidosti kiinnostavat ja motivoivat. ”Kun hakeutuu sellaisten asioiden pariin, jaksaa aina innostua opinnoistaan ja tulevaisuudessa työstään uudestaan ja uudestaan.”

Tuomaksen tarina on osa Kauppakorkeakoulun ja sen partnereiden Deloitten, EY:n, KPMG:n ja PwC:n projektia, jonka tavoitteena on avata opiskelijoille tilintarkastajan työnkuvaa tarkemmin ja selvittää miten digitalisaation myötä aikaisemmin kuolevaksi ammatiksi tuomittu tilintarkastus kärsiikin sitä vastoin työvoimapulasta. Tilintarkastuksen alumnitarinoita julkaistaan loka- ja marraskuun aikana.
Tuomas Ilveskoski.

Olen Tuomas Ilveskoski ja työskentelen parhaillaan KPMG:llä Audit ja Assurance tiimissä Partnerina. Valmistuin 2009 pääaineena laskentatoimi ja sivuaineena rahoitus. Gradua kirjoittaessa tulin KPMG:lle traineeksi ja olen niin sanotusti jäänyt sille tielle. Sain mahdollisuuden jäädä taloon vakituiseksi tilintarkastajaksi ja vaadittavien 3 vuoden jälkeen suoritin KHT-tutkinnon ja työskentelin KHT-roolissa Financial Services asiakkaiden tilintarkastuksien parissa. Muutaman vuoden jälkeen mahdollistui myös upea parin vuoden työskentely Lontoossa samaisten teemojen parissa, Suomeen palasin 2016, jolloin toimin tilintarkastajana sekä asiantuntijana.

Päivittäinen työni painottuu tiimityöhön ja ongelmanratkaisuun. Pyrin tiimien kanssa ratkomaan asiakkaiden sekä talon sisäisiä ongelmia faktojen avulla, analyyttisyys ja analyyttisten toimenpiteiden tekeminen on arkipäivää työssäni. Lisäksi valmistelen asiakasmateriaaleja, sekä tuen tiimiläisten tekemistä. Esihenkilö asemassa tärkeitä ominaisuuksia koenkin olevan kuunteleminen, yhteistyö ja selkeän yhteisen suunnan asettamisen.

Työssä kasvaneen asiantuntijuuden ovat mahdollistaneet opinnoissa kerätty tekninen osaaminen, alan ymmärrys sekä sanasto, joita olen päässyt entisestään kehittämään työn ja erilaisten roolien kautta. Opiskeluaika ja opinnot ovat antaneet vahvan ja laajan pohjan, jonka päälle on ollut helppo rakentaa ammattiosaamista. Vinkkini opintojaan suunnittelevalle on valita sellaisia aiheita, jotka aidosti kiinnostavat ja motivoivat. Kun hakeutuu sellaisten asioiden pariin, jaksaa aina innostua opinnoistaan ja tulevaisuudessa työstään uudestaan ja uudestaan. Lisäksi kannattaa mahdollisuuksien mukaan pyrkiä kehittämään kielitaitoa ja kulttuurista ymmärtämistä. Esimerkiksi omassa työssäni ruotsin vahvempi osaaminen olisi apuna päivittäisessä yhteistyössä pohjoismaiden kanssa.

Kannustan työelämää ajatellen etsimään vastapainoa myös työn rinnalle, vaikkapa harrastuksien kautta. Omalla kohdallani erilaiset liikuntalajit ovat saaneet ajatukset toimistotyön ulkopuolella muualle ja antaneet voimavaroja arjen keskellä.

Aaltoy-yliopisto / Unto Rautio

Kauppakorkeakoulun alumnitarinoita

Täältä löydät Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun alumnitarinoita. Tarinoista löydät esimerkkejä koulumme alumnien urapoluista. Alumnitarinat on jaoteltu pääaineen mukaan. Uusimmat julkaisut ovat pääaineryhmissä ensimmäisinä.

Kauppakorkeakoulu
Several students, women and men discussing in the school hallway. One of the women is holding a yellow book.

Accounting, Master of Science (Economics and Business Administration)

Accounting-maisteriohjelma tarjoaa opiskelijalle valmiudet tuottaa taloudellista ja ei-taloudellista tietoa ja hyödyntää sitä yritysten johtamisessa ja hallinnassa. Laskentatoimi – oli kyse sitten johdon tai rahoittajien laskentatoimesta – on keskeinen tekijä jokaisen yrityksen toiminnassa ja elintärkeä osa yritysten suunnittelutyötä ja päätöksentekoa. Accounting-ohjelmasta valmistuneilla on korvaamattoman arvokasta ja erittäin yleismaailmallista asiantuntemusta, jonka avulla he menestyvät erilaisissa organisaatioissa kaikilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta
Kauppakorkeakoulun alumneille

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.