Alumni Casper von Koskull isännöi alumnien tapaamista Tukholmassa

Alumnit kokoontuivat kuulemaan uutisia Aalto-yliopiston viimeaikaisesta kehityksestä ja yliopiston ympärille kasvaneesta startup-yhteisöstä.
stockholm3_fi_fi.jpg

Lähes 20 Aalto-yliopiston alumnia, joista noin kaksi kolmasosaa edusti kauppatieteitä ja loput tekniikan aloja, kokoontui 29. maaliskuuta Nordean pääkonttoriin Tukholmassa.

Casper von Koskull

Kauppakorkeakoulun alumni ja Nordean konsernijohtaja Casper von Koskull avasi tapahtuman esittämällä ajatuksia herättäviä näkemyksiään "geopoliittisesta taantumasta" ja muista globaaleista muutostrendeistä. Hän kertoi myös, mitä hänen mielestään olisi tehtävä digitalisoinnin omaksumiseksi pankkialalla ja sen ulkopuolella, huomioiden myös yhteistyön ja kilpailun startup-yritysten kanssa.

Kauppakorkeakoulun dekaani professori Ingmar Björkman kertoi Aalto-yliopiston ja kauppakorkeakoulun kehityksestä. Alumnit olivat iloisia kuullessaan mm. positiivisesta opiskelijapalautteesta ja tutkimuksen tasosta. Dekaani Ingmar Björkman kertoi myös Aalto-yliopiston ympärille kehittyneestä startup-ekosysteemistä.

Dean Ingmar Björkman

Startup Sauna -yhteisön vetäjä ja Aalto-yliopiston yrittäjyyttä edistävä opiskelija Kasper Suomalainen kertoi lopuksi inspiroivan tarinansa Aalto-yliopiston opiskelijavetoisesta yrittäjyysyhteisöstä, Startuplifers-ohjelmasta, Startup Sauna -yhteisöstä ja Slush-tapahtumasta. Alumnit antoivat myönteistä palautetta opiskelijoiden kannustamiseksi yrittäjyyteen.

Kaikki esitykset herättivät vilkasta keskustelua, joka jatkui vielä illan virallisen ohjelman jälkeen.

Tukholman tapahtuma oli jatkoa dekaanin samantapaisille tapaamisille New Yorkissa, Stanfordin yliopiston kampuksella ja Lontoon kaupungissa.

Tapahtumien tarkoituksena on kasvattaa Aalto-yliopiston alumniyhteisöä myös Suomen ulkopuolella. Yhteisön toivotaan tukevan yliopistoa eri tavoin tulevaisuudessa.

Aalto-yliopiston alumniverkostossa on jo yli 40 000 alumnia yli 80 maassa. Voit liittyä verkostoon ilmaiseksi osoitteessa https://alumnicircle.aalto.fi/

Lisätietoja:
Jonna Söderholm, päällikkö, External Relations, Kauppakorkeakoulu

Tutkijoita Dipolin edustalla lumisessa maisemassa Otaniemessä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Immersiiviset laajennetun todellisuuden kokemukset apuna aineettoman kulttuuriperinnön säilyttämisessä

Aalto-yliopiston taiteen ja median laitos koordinoi Euroopan-laajuista hanketta, jonka tavoitteena on paitsi tallentaa aineetonta kulttuuriperintöä myös hyödyntää sitä yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa. Apuna ovat immersiiviset laajennetun todellisuuden (XR) ympäristöt.
Niskanen and Otsuka
Yhteistyö Julkaistu:

Kurkistus funktionaalisten polysakkaridijohdannaisten elektrospinning-tutkimukseen

Meillä oli kunnia isännöidä vierailevaa puhujaa, tutkija Issei Otsukaa Grenoble Alpesin yliopistosta "Kahvia ja tiedettä" -tapahtumassamme. Otsuka vierailee Suomessa Researcher Short Mobility -ohjelmassa, jonka tarkoituksena on edistää Ranskan ja Suomen välisiä tieteellisiä kumppanuuksia.
Students at the European Parliament building in Strasbourg participating in the European Student Assembly.
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston opiskelija European Student Assemblyssä

Sofia Pascolo osallistui huhtikuussa 2024 Strasbourgissa järjestettyyn European Student Assemblyyn.
Anton Jantunen Aberdare vuorilla Keniassa.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Anton Jantunen: Työssäni erityisen hyödyllisiä taitoja ovat analyyttisyys ja isojen kokonaisuuksien ja eri asioiden keskinäisten yhteyksien ymmärtäminen

Anton Jantusen polku vei isojen konsulttiyritysten ja startupien kautta töihin Nairobiin YK:n sanitaatioon, hygieniaan ja kuukautisterveyteen keskittyvään rahastoon, missä hän keskittyy innovatiivisten rahoitusmallien kehittämiseen.