Alumni Casper von Koskull isännöi alumnien tapaamista Tukholmassa

Alumnit kokoontuivat kuulemaan uutisia Aalto-yliopiston viimeaikaisesta kehityksestä ja yliopiston ympärille kasvaneesta startup-yhteisöstä.
stockholm3_fi_fi.jpg

Lähes 20 Aalto-yliopiston alumnia, joista noin kaksi kolmasosaa edusti kauppatieteitä ja loput tekniikan aloja, kokoontui 29. maaliskuuta Nordean pääkonttoriin Tukholmassa.

Casper von Koskull

Kauppakorkeakoulun alumni ja Nordean konsernijohtaja Casper von Koskull avasi tapahtuman esittämällä ajatuksia herättäviä näkemyksiään "geopoliittisesta taantumasta" ja muista globaaleista muutostrendeistä. Hän kertoi myös, mitä hänen mielestään olisi tehtävä digitalisoinnin omaksumiseksi pankkialalla ja sen ulkopuolella, huomioiden myös yhteistyön ja kilpailun startup-yritysten kanssa.

Kauppakorkeakoulun dekaani professori Ingmar Björkman kertoi Aalto-yliopiston ja kauppakorkeakoulun kehityksestä. Alumnit olivat iloisia kuullessaan mm. positiivisesta opiskelijapalautteesta ja tutkimuksen tasosta. Dekaani Ingmar Björkman kertoi myös Aalto-yliopiston ympärille kehittyneestä startup-ekosysteemistä.

Dean Ingmar Björkman

Startup Sauna -yhteisön vetäjä ja Aalto-yliopiston yrittäjyyttä edistävä opiskelija Kasper Suomalainen kertoi lopuksi inspiroivan tarinansa Aalto-yliopiston opiskelijavetoisesta yrittäjyysyhteisöstä, Startuplifers-ohjelmasta, Startup Sauna -yhteisöstä ja Slush-tapahtumasta. Alumnit antoivat myönteistä palautetta opiskelijoiden kannustamiseksi yrittäjyyteen.

Kaikki esitykset herättivät vilkasta keskustelua, joka jatkui vielä illan virallisen ohjelman jälkeen.

Tukholman tapahtuma oli jatkoa dekaanin samantapaisille tapaamisille New Yorkissa, Stanfordin yliopiston kampuksella ja Lontoon kaupungissa.

Tapahtumien tarkoituksena on kasvattaa Aalto-yliopiston alumniyhteisöä myös Suomen ulkopuolella. Yhteisön toivotaan tukevan yliopistoa eri tavoin tulevaisuudessa.

Aalto-yliopiston alumniverkostossa on jo yli 40 000 alumnia yli 80 maassa. Voit liittyä verkostoon ilmaiseksi osoitteessa https://alumnicircle.aalto.fi/

Lisätietoja:
Jonna Söderholm, päällikkö, External Relations, Kauppakorkeakoulu

URL kopioitu

Aalto Industrial Internet Campus
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tuotannon ja sisälogistiikan fyysinen ja digitaalinen maailma kohtaavat monitieteisessä TwinFlow -projektissa

Aallon ja Tampereen yliopiston tutkijat yhdessä yritysten kanssa vauhdittavat valmistavan teollisuuden datavetoista liiketoimintaa kolmivuotisessa Business Finlandin rahoittamassa projektissa.
Emma Kemppainen Aallon kampuksella
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Emma Kemppinen: Puolijohdeteollisuus tarjoaa paljon mahdollisuuksia sekä teollisuudessa että akateemisella puolella

Emma pääsi kesätöihin tutkimusryhmään puolijohdeteollisuuden yritysten lahjoitusten ansiosta. Kesätyöpaikka vahvisti hänen kiinnostustaan alaa kohtaan.
Antti ja Susanne Suhonen
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppiksessa oli jo meidän aikanamme todella hyvä henki ja tekemisen meininki

Antti ja Susanne Suhonen haluavat lahjoittamalla tukea Suomen menestystä kovassa kansainvälisessä kilpailussa.
Euroclear-tiimi räätälöidyssä yritysprojektissa
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat tutkivat Suomen ESG-markkinoita ja sen liiketoimintamahdollisuuksia Euroclear Finlandille

He tekivät kattavan analyysin nykyisistä ESG-markkinoista sekä raportoinnin että tiedon tuottajan näkökulmasta.